پلیس راهور پایتخت «طرح شکار» را اجرا کرد/ تشدید برخورد با تخلفات رانندگی شبانه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اجرای «طرح شکار» از تشدید برخورد با تخلفات‌ حادثه‌ساز رانندگی در طول شب خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در حاشیه اجرای طرح شکار که در ساعات پایانی شنبه شب در بزرگراه‌های پایتخت برگزار شد، با حضور درجمع خبرنگاران گفت: در ساعات

کد خبر : 1032
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۳۱
پلیس راهور پایتخت «طرح شکار» را اجرا کرد/ تشدید برخورد با تخلفات رانندگی شبانه



رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اجرای «طرح شکار» از تشدید برخورد با تخلفات‌ حادثه‌ساز رانندگی در طول شب خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در حاشیه اجرای طرح شکار که در ساعات پایانی شنبه شب در بزرگراه‌های پایتخت برگزار شد، با حضور درجمع خبرنگاران گفت: در ساعات پایانی شب و ساعات آغازین بامداد شاهد خلوتی معابر و به خصوص بزرگراه‌ها در پایتخت هستیم و همین موضوع سبب شده تا نوع رانندگی برای برخی از رانندگان در طول شب با ساعات روز متفاوت باشد. در این شرایط معمولا در هنگام شب‌ سرعت خودروها افزایش پیدا کرده و به تبع آن احتمال ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده رانندگان همواره قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند، گفت: در این میان درصد اندکی از رانندگان با سوءاستفاده از خلوتی معابر، مرتکب تخلفات حادثه‌ساز رانندگی نظیر رانندگی با سرعت غیرمجاز، لایی‌کشی، انجام حرکات نمایشی و … شده و امنیت ترافیکی را  برای دیگران رانندگان به خطر می‌اندازند، پلیس راهور نیز در راستای تامین امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات ناشی از این تخلفات طرح شکار را با هدف تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در طول شب را به اجرا درآورده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در اجرای این طرح تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور در معابر پایتخت و به خصوص بزرگراه‌ها مستقر می‌شوند، گفت: این تیم‌ها با تخلفات رانندگی حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز، انجام حرکات نمایشی و … برخورد می‌کنند.

مرگ ۳۰۰ تن در حوادث رانندگی پایتخت در نیمه اول سال ۱۴۰۲

موسوی‌پور ادامه داد: در نیمه نخست امسال، متاسفانه نزدیک ۳۰۰ نفر در حوادث رانندگی در پایتحت جان خود را ازدست دادند. از طرفی دیگر آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت رخ داده در پایتخت، در بزرگراه‌ها رخ داده است. همچنین ۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در تهران در طول شب اتفاق افتاده است. همین موضوع ضرورت اجرای طرح شکار را به خوبی نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه ۳۹ درصد این‌گونه تصادفات مربوط به عابران پیاده و ۵۴ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران است، اظهارکرد: درچنین شرایطی، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ وظیفه خود دانست که اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در طول شب در بزرگراه‌های پایتخت را از امشب آغاز کند و همکاران ما در این طرح برخوردی جدی با رانندگانی خواهند داشت که با تخلفات حادثه‌ساز خود، آرامش را از دیگران سلب کنند.

پلیس راهور با چه تخلفاتی در طرح شکار برخورد می‌کند؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره مصادیق تخلفات رانندگی که پلیس با آن برخورد خواهد کرد، گفت: همانطور که گفتم حرکات مارپیچ و سرعت و سبقت غیرمجاز تنها بخشی از تخلفات حادثه‌ساز رانندگی درطول شب را تشکیل می‌دهد. همچنین تردد خودروهای سنگین در لاین تندروی بزرگراه‌ها و استفاده از بوق شیپوری نیز جزو این تخلفات محسوب می‌شود و همچنین یکی دیگر از تخلفاتی که احتمال تصادف را به‌ویژه در طول شب افزایش می‌دهد، توقف در حاشیه بزرگراه‌ها است.

موسوی‌پور با بیان این که تردد عابران پیاده و موتورسواران به‌خصوص موتورسیکلت‌های دارای چراغ‌های معیوب، خطر وقوع تصادفات جرحی و فوتی را در طول شب افزایش می‌دهد، گفت: در بسیاری از حوادث رانندگی به‌خصوص در طول شب، عامل اصلی حادثه در محل حضور ندارد و بعد از ارتکاب به تخلف از محل می‌گریزد. به همین دلیل لازم است برخورد با رانندگانی را که در طول شب دست به انجام این تخلفات می‌زنند، تشدید کنیم تا امنیت ترافیکی و آرامش شبانه در بزرگراه‌های تهران افزایش یابد.

توقیف ۷۲ ساعته در انتظار خودروهای متخلف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه چه برخوردی با خودروهای متخلف در این طرح می‌شود، گفت: براساس مقررات، خودروهایی که مرتکب دو تخلف حادثه‌ساز هم‌زمان شوند، ۷۲ ساعت در پارکینگ توقیف خواهند شد و در طرح‌ تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه حتما همکاران ما این موضوع را به صورت جدی در دستورکار خود قرار خواهند داد.

موسوی‌پور درباره جزئیات تشدید برخورد با تخلفات کامیون‌ها نیز گفت: ما مبدأ تردد کامیون‌ها را در سطح شهر شناسایی کرده‌ایم و از مبدأ تردد آنها را رصد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که در ساعات غیرمجاز و همچنین با بار غیرمجاز، لاستیک صاف و سایر تخلفات در سطح شهر تردد کنند.

پلاک مخدوش؛ خط قرمز پلیس راهور

وی با بیان اینکه در این طرح با خودروهای دارای پلاک مخدوش نیز برخورد می‌شود،گفت: مخدوش بودن پلاک یا نداشتن پلاک، خط قرمز پلیس راهور است و اگر یک خودرو پلاک نداشته باشد، عملا هویت ندارد، از این رو ممکن است هر تخلف دیگری را هم انجام دهد. از این رو تردد این خودروها خط قرمز پلیس بوده و همکاران ما حتما به صورت جدی با این‌ خودروها و و موتورسیکلت‌ها برخورد می‌کنند و به محض مشاهده، چنین خودروهایی را توقیف می‌کنند. همچنین در صورت مخدوشی پلاک برای متخلفان پرونده قضایی نیز تشکیل خواهد شد. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اجرای این طرح محدود به یک شب یا یک بازه زمانی محدود نیست. طرح شکار از امشب آغاز شده و در روزهای آتی نیز به طورجد به شکل محسوس و نامحسوس ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.