خرید گندم تولید داخل بالاتر از قیمت وارداتی/ پرداخت طلب گندم کاران از ۱۵ مهر

ایسنا/گلستان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه منابع کافی برای پرداخت مطالبات گندم کاران در برنامه بودجه پیش‌بینی نشده بود، افزود: برای همین منظور پرداخت طلب کشاورزان به تعویق افتاد. دکتر داود منظور شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان که در

کد خبر : 1144
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۱۲
خرید گندم تولید داخل بالاتر از قیمت وارداتی/ پرداخت طلب گندم کاران از ۱۵ مهر


ایسنا/گلستان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه منابع کافی برای پرداخت مطالبات گندم کاران در برنامه بودجه پیش‌بینی نشده بود، افزود: برای همین منظور پرداخت طلب کشاورزان به تعویق افتاد.

دکتر داود منظور شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان که در سالن اجلاس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار و تا نخستین ساعات بامداد امروز جمعه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ به طول انجامید، اظهار کرد: از همان ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم همه تلاش‌ها بر این است تا مشکلات در استان‌ها مرتفع شود و در همین راستا باید به آنچه که وعده می‌شود، عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص اقدامات دولت در زمینه «گندم» توضیح داد: مقرر شده بود تا گندم را از کشاورزان خریداری کنیم و برای این منظور بیش از ۱۰ میلیون تن گندم خریداری و قیمت گندم را در راستای حمایت از گندم کاران افزایش دادیم و تصمیم گرفته شد تا مطالبات گندم کاران در مدت کوتاه تسویه شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید ۱۵۴ هزار میلیارد تومان پول گندم به کشاورزان پرداخت می‌شد، ادامه داد: منابع کافی برای پرداخت مطالبات در برنامه بودجه پیش‌بینی نشده بود و به همین دلیل پرداخت‌ها به تعویق افتاد و تا به امروز ۱۱۲ همت پرداخت انجام شده و ۱۰ همت امروز اختصاص یافته که از روز شنبه «۱۵ مهرماه» پرداخت می‌شود و تا آخر مهرماه هم با کشاورزان تسویه حساب می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همین خرید سبب شد تا نیازی به واردات گندم نداشته باشیم، افزود: قیمت خریداری شده دولت از قیمت گندم وارداتی بالاتر است و در این سبک قیمت گذاری هدف حمایت از کشاورزان بوده است.

اقدامات انجام شده در گلستان خوب است

منظور اقدامات انجام شده در استان گلستان را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: گلستان در صف مقدم خدمت‌رسانی است و سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان ستاد در تهران هم همراه با استان خواهد بود.

وی گشایش در منابع کشور را حلال مشکلات دانست و اضافه کرد: گلستان در حوزه‌های شیلات، تولید میگو، گوشت خاویار، مرغ، گندم، کلزا، سویا، زیتون و دیگر محصولات در سطح کشور دارای رتبه بوده که این خیلی خوب است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، راه اندازی شهرک هزار هکتاری را جزو کارهای بسیار بزرگ دانست که باید تلاش گردد تا مشکل برق آن مرتفع شود، تصریح کرد: در کنار این مسأله، سرعت ایجاد پتروشیمی هم باید افزایش یابد تا همه استان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

خرید گندم تولید داخل بالاتر از قیمت وارداتی/ پرداخت طلب گندم کاران از ۱۵ مهر

نیازمندی‌های اعتباری سد نرماب بسیار زیاد است

وی منابع آب پایدار را مهم‌ترین برنامه استان عنوان کرد و یادآور شد: نیازمندی‌های اعتباری سد نرماب به عنوان یک ابرپروژه بسیار زیاد است و حتماً از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل آن بهره‌مند خواهیم شد.

معاون رئیس جمهور از کمک برای اخذ مجوزهای فاز اول آب شیرین‌کن خبر داد و تصریح کرد: کنارگذاری کشت غرق آبی و برخی روش‌های سنتی، صرفه‌جویی و بهره‌وری آب با اصلاح الگوی کشت و دیگر اقدامات برای مدیریت منابع آب استان بسیار حائز اهمیت است.

وی یکی از تأکیدات برنامه هفتم را طرح‌های مشارکتی خصوصی دانست و افزود: در حوزه تکمیل پروژه‌های فاضلاب نیز می‌توانیم از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم.

دکتر داود منظور، توسعه کریدورهای جاده‌ای و زیرساخت‌های راه و راه‌آهن و شریان‌های زیرساختی مرتبط را از اولویت‌ها برشمرد و عنوان کرد: راه‌آهن گرگان – گنبدکاووس – مشهد در کنار خط آهن برون مرزی به ترکمنستان و از آن سو به قزاقستان را باید تکمیل کنیم.

وی تکمیل نیروگاه علی‌آبادکتول را برای تأمین برق استان بسیار مهم دانست و با اشاره به توجه ویژه به اقتصاد دریامحور و احداث هتل‌های جدید برای توسعه صنعت گردشگری، گفت: تخت‌های بیمارستانی گلستان حدود ۶۰۰ تخت عقب‌ماندگی دارد و اصرار بر این است که استانداردهای درمان را در استان افزایش دهیم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.