پلیس باید طوری رفتار کند که موجبات آرامش خاطر مردم فراهم شود

وزیر دادگستری همزمان با هفته نیروی اتتظامی با حضور در محل فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) با فرماندهان و نیروهای مستقر در این مرکز دیدار و گفتگو کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی در این دیدار با تبریک هفته نیروی انتظامی و در سخنانی با اشاره به نقش نیروی انتظامی

کد خبر : 1202
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
پلیس باید طوری رفتار کند که موجبات آرامش خاطر مردم فراهم شود



وزیر دادگستری همزمان با هفته نیروی اتتظامی با حضور در محل فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) با فرماندهان و نیروهای مستقر در این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی در این دیدار با تبریک هفته نیروی انتظامی و در سخنانی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در حفظ و ارتقای امنیت کشور گفت: رییس قوه قضاییه بر امنیت قضایی در جامعه تاکید دارند و نقش نیروی انتظامی به عنوان ضابط در این زمینه بسیار مهم و محوری است. پلیس به عنوان حافظ نظم عمومی، وظایف متنوع و زیادی به عهده دارد که نقش ضابط در این میان با توجه به ارتباط مستقیم و موثر با ایجاد امنیت قضایی در جامعه که منجر به احساس آرامش مردم می‌شود، بسیار مهم است.

وزیر دادگستری گفت: منظور از امنیت قضایی این است که مردم، قوه قضاییه را ملجا و پناهگاه خود بدانند و اگر به کسی ظلم شد به پلیس و نیروی انتظامی به عنوان نقطه امیدی برای احقاق حق خود نگاه کرده و احساس بی پناهی نکند، نقش پلیس در این زمینه بسیار مهم و حایز اهمیت است.

رحیمی اظهار داشت: هرچند عامه مردم و جامعه به قانون تمکین می کنند اما پلیس باید به گونه ای رفتار کند که موجبات آرامش خاطر مردم در جامعه فراهم آید. امنیت قضایی در کشور ما برقرار است باید تلاش کنیم با هم افزایی و همکاری این حس امنیت را گسترش داده و تثبیت نماییم.

وزیر دادگستری گفت: پلیس به لحاظ امکانات، بودجه و ابزار کشف حقیقت در مضیقه است و کمبودهایی وجود دارد، باید تلاش کرد این کمبودها جبران شود، تلاش دولت و دستگاه قضایی کمک به رفع مشکلات و داشتن پلیسی مقتدر و سلامت است.

محمدیان رییس پلیس تهران بزرگ نیز در این دیدار، پلیس را مایه آرامش و امنیت جامعه و خادم مردم دانست و گفت: همه تلاش و استعداد خود و همکارانم در جهت حفظ امنیت جامعه و اجرای قانون و مقررات صرف می‌شود.

وی اظهار داشت: به عنوان ضابط قوه قضاییه، تثبیت و گسترش امنیت قضایی را به عنوان امری مهم و اثرگذار در مجموعه وظایف پلیس مد نظر داریم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.