اخبار سیاسی ۲۴ مهر؛ تاکید بر پیگیری جدی پرونده قتل «مهرجویی»/توضیحی درپی تقطیع سخنان رئیسی

«قتل داریوش مهرجویی و همسرش»،‌ «تحولات اخیر غزه» و «بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه» از موضوعات مهم خبری بیست و چهارم مهر ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید. به گزارش ایسنا،‌ در پی قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلایشان در کرج،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی

کد خبر : 1384
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
اخبار سیاسی ۲۴ مهر؛ تاکید بر پیگیری جدی پرونده قتل «مهرجویی»/توضیحی درپی تقطیع سخنان رئیسی



«قتل داریوش مهرجویی و همسرش»،‌ «تحولات اخیر غزه» و «بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه» از موضوعات مهم خبری بیست و چهارم مهر ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ در پی قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلایشان در کرج،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در سخنانی در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه به این موضوع واکنش نشان داد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه از همان ابتدای امر، مسئولان قضایی مربوطه به موضوع ورود کردند، افزود: شخصاً پیگیری و تاکید کردم که با بهره‌گیری از کلیه امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلین شناسایی شوند و پرونده آن‌ها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدای‌ناکرده امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد؛ این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد موجب تزریق احساس امنیت هر چه بیشتر به مردم و شهروندان می‌گردد.

در بخش دیگری از این نشست، دادستان تهران از احضار مدیران رسانه‌های «اعتماد» و «فراز» در رابطه با پرونده قتل داریوش مهرجویی خبر داد.

علی صالحی با اشاره به برخی اقدامات اخیر صورت گرفته از سوی دادستانی تهران در راستای حفظ و ارتقای امنیت روانی جامعه و برخورد با مخلان این حوزه، اظهار کرد: با عنایت به موارد مطروحه ناظر بر قتل یکی از کارگردانان سینمای کشور، مدیران رسانه‌های «اعتماد» و «فراز» و همچنین برخی از انسان‌رسانه‌ها که مطالبی را در رابطه با این موضوع منتشر کرده بودند، فراخوانده شدند و تذکرات، توجیهات و ارشادات لازم در خصوص آن‌ها انجام شد.

در همین ارتباط سخنگوی دولت از دستور ویژه رئیس‌جمهوری برای پیگیری قتل کارگردان مطرح کشور، خبر داد و گفت: در جلسه روز گذشته هیات دولت وزارتخانه های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون این حادثه دلخراش و اقداماتی که طی ساعات اولیه انجام شده، گزارشی ارائه کردند و رئیس جمهور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان این هنرمند برجسته به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، به بخش های انتظامی و امنیتی دستور دادند تا با جدیت و سرعت مضاعف موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات به مردم نیز اطلاع رسانی شود.

رئیس دولت سیزدهم با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به خانواده محترم مرحومین و جامعه هنری کشور دستگاه‌های انتظامی و قضایی را مکلف کرد، پیگیری قاطع و سریع برای شناسایی و مجازات عوامل این جنایت را در دستور کار قرار دهند. در پیام رئیس جمهور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواسته شده است تجلیل شایسته‌ای از خدمات هنری این هنرمند برجسته به عمل آید.

همچنین در حاشیه جلسه امروز وزیر کشور با استانداران، فرمانداران و شهرداران ۱۱ کلان‌شهر کشور، احمد وحیدی خاطر نشان کرد که مردم مطمئن باشند هرآنچه آنان را نگران کند یا هرکسی که تلاشی برای ناامنی جامعه داشته باشد با او برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد این واقعه تلخی بود و  فراجا همه جدیت و تلاش خود را به کار گرفته تا قاتل یا قاتلان را پیدا کند.

****

سیزدهمین همایش ملی نخبگان با حضور رئیس جمهور برگزار شد و سید ابراهیم رئیسی در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه جهت حرکت نخبگی باید در جهت مساله‌شناسی، حل مسئله و پیشرفت کشور باشد، تاکید کرد: نخبگان باید مسائل کشور را بشناسند و بعد از آن در جهت حل مسائل راهکار ارائه دهند.

در پی تقطیع و تحریف سخنان رئیس‌جمهور در این همایش، پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری با انتشار توئیتی توضیح داد: در حالی که برخی رسانه‌ها با انتشار ویدئویی سخنان رئیس‌جمهور درباره درخواست داروی بیماران خاص را تقطیع و تحریف کردند، ویدئوی کامل این بخش از سخنان نشان می‌دهد رئیس‌جمهور ضمن بیان جمله‌ای روحیه‌بخش و عاطفی به بیماران، با تاکید بر وظیفه دولت در این زمینه می‌گوید: وظیفه ما است که نگذاریم عزیران دارای بیماری خاص آسیب ببینند. حتی اگر خودشان نتوانند دارو تهیه کنند ما باید در این زمینه مساعدت کنیم. باید در جهت ساخت داروهای مورد نیاز بیماران خاص حرکت کنیم.

****

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  شورای اسلامی خالد قدومی مسئول دفتر حماس در تهران به منظور بررسی تحولات جاری فلسطین در جلسه فوق‌العاده امروز این کمیسیون حضور یافت.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم نسبت به ورود زمینی به نوار غزه به صهیونیست‌ها هشدار داد و در گفت‌وگویی که با اسپوتنیک داشت تاکید کرد که ورود زمینی به غزه خط قرمز است و جبهه مقاومت منتظر این اشتباه بزرگ است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

عملیات ” طوفان الاقصی” اولین مرحله از فروپاشی زودرس رژیم جعلی صهیونیستی است

کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به غزه می‌رود

صدای فلسطینی‌ها با عملیات طوفان الاقصی در جهان پیچیده است

حمایت شرکت کنندگان در گردهمایی حزب موتلفه از مقاومت مردم فلسطین

«طوفان الاقصی» محصول سال‌ها جنایات علیه ملت مظلوم فلسطین بود

هرگز غزه را فراموش نخواهیم کرد

****

در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به ادامه بررسی های مربوط به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند.

در بخشی از این جلسه و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز واردات اتوبوس و کشنده‌های کارکرده با عمر کمتر از ۱۰ سال به کشور باز می‌گشت، محمدباقر قالیباف تاکید کرد که اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی این ناوگان یک ضرورت برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، امنیت جاده‌ها و افزایش حجم ترانزیت کالا به شمار می‌رود.

گزارش کامل ایسنا از چهاردهمین روز بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیست و چهارم مهر ماه ۱۴۰۲ را می توانید اینجا بخوانید.

****

امروز همچنین سردار رادان،‌ فرمانده انتظامی کل کشور  و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح دیدار کردند و حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در بخشی از اظهارات خود در این دیدار ضمن تبریک هفته فراجا با اشاره به تلاش‌های ایثارگونه کارکنان انتظامی در جهت تأمین نظم و امنیت در کشور گفت: به‌رغم زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران انتظامی و تنوع مأموریت‌ها، ممکن است معدود افرادی در فراجا، در این لباس، عامدانه تخلف و زحمات کارکنان فداکار فراجا را خدشه‌دار کنند و ما موظف هستیم در جهت صیانت و سالم‌سازی نیروها و به‌خاطر جایگاه رفیع انتظامی کشور، با خاطیان برخورد قضایی داشته باشیم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.