۳۸۰ بنگاه املاک متخلف در خوزستان پلمب شد

ایسنا/خوزستان دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان از پلمب ۳۸۰ بنگاه معاملات املاک در قالب طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک استان خبر داد. محمد جامع در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات استان‌ خوزستان با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک دور جدید بازرسی‌های خود از بنگاه‌های

کد خبر : 1396
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۳:۴۱
۳۸۰ بنگاه املاک متخلف در خوزستان پلمب شد



ایسنا/خوزستان دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان از پلمب ۳۸۰ بنگاه معاملات املاک در قالب طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک استان خبر داد.

محمد جامع در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات استان‌ خوزستان با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک دور جدید بازرسی‌های خود از بنگاه‌های مشاور املاک را از هفته گذشته آغاز کرده است.

وی افزود: در دور نخست این بازرسی‌ها بیش از ۲ هزار و ۲۵۶ مورد بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شد که اکنون تعداد بازرسی ها به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد رسیده است.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خوزستان گفت: در دور جدید بازرسی‌ها با پلمب ۱۷ بنگاه دیگر، تعداد بنگاه‌های پلمب شده در استان در طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک به ۳۸۰ واحد رسید.

جامع عنوان کرد: در این زمینه همچنین برای ۳۱۵ واحد مشاور املاک اخطار پلمب صادر شده است که در صورت عدم رعایت قوانین نسبت به پلمب این واحدها اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف اصلی اجرای این طرح ادامه داد: ایجاد فضای امن برای مردم به منظور انجام معاملات در بحث رهن، اجاره و خرید و فروش مسکن از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: با توجه به این اقدامات انجام شده خوشبختانه شاهد ساماندهی خوبی در وضعیت بنگاه‌های مشاور املاک استان هستیم و امیدواریم این روند روز به روز بهبود یابد.

جامع ادامه داد: درج نکردن نرخنامه، ارائه نشدن صورتحساب دقیق به مشتری، گرانفروشی در معاملات، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن سایر ضوابط و مقررات مربوطه در حوزه مسکن و معاملات نظام صنفی عمده تخلفات انجام‌شده توسط مشاورین املاک است که تلاش می‌شود در دور جدید بازرسی‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.