هشدار امیرعبداللهیان به آمریکا و رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در حال حاضر منطقه همانند یک بشکه باروت است و هر گونه محاسبه غلط در ادامه جنگ افروزی، نسل کشی، قتل عام و کوچاندن اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری توسط صهیونیست‌ها و حامیان آن می‌تواند پیامدهای سنگین و تلخی را در منطقه و همچنین علیه منافع جنگ

کد خبر : 1521
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
هشدار امیرعبداللهیان به آمریکا و رژیم صهیونیستی



وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در حال حاضر منطقه همانند یک بشکه باروت است و هر گونه محاسبه غلط در ادامه جنگ افروزی، نسل کشی، قتل عام و کوچاندن اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری توسط صهیونیست‌ها و حامیان آن می‌تواند پیامدهای سنگین و تلخی را در منطقه و همچنین علیه منافع جنگ افروزان در منطقه به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان ظهر روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای آفریقایی جنوبی خود که به تهران سفر کرده است، گفت: در جریان رایزنی‌های امروز بررسی موضوعات دو جانبه و بین‌المللی در دستور کار قرار داشت.

وی با بیان اینکه به تازگی کمیسیون عالی مشترک دو کشور به ریاست وزیران امور خارجه دو کشور برگزار شده است، گفت: در جلسه امروز پیگیری توافقات صورت گرفته مورد توجه قرار گرفت و بر اجرایی شدن همه توافقات صورت گرفته تاکید شد.

وی در ادامه گفت: آقای نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی و مبارزات ایشان در حقیقت نماد مبارزه با آپارتاید برای جهانیان است و ایشان با چنین عنوانی برای افکار عمومی دنیا و مردم ایران شناخته شده است.

وی ادامه داد: در این روزها شاهد اقدامات جنایتکارانه، نسل کشی و قتل عام رژیم اشغالگر، آپارتاید و کودک کش رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم مقاوم و مظلوم فلسطین و غزه هستیم.

این دیپلمات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در نشست امروز علاوه بر موضوعات دو جانبه در خصوص وضعیت منطقه و تداوم جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه مردم فلسطین و غزه رایزنی و گفت‌وگو کردیم و در اینجا لازم است که از مواضع قوی دولت آفریقای جنوبی و مردم این کشور در حمایت از مردم فلسطین و مقابله آنها با آپارتاید رژیم صهیونیستی صمیمانه تشکر کنم.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ایام پیش رو سفر مقامات دو کشور ایران و آفریقای جنوبی را در سطوح مختلف در دستور کار داریم، گفت: در آینده‌ای نزدیک و در هفته آینده هیات‌هایی از آفریقای جنوبی به تهران سفر می‌کنند و در سال جاری ایرانی نیز رئیس جمهور کشورمان به دعوت رئیس جمهور آفریقای جنوبی به این کشور آفریقایی سفر می‌کند و در جریان این سفر توافقنامه‌ها و موافقت‌نامه‌هایی که بین دو کشور تهیه و تنظیم شده به امضا می‌رسد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در منطقه شاهد جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی به نمایندگی آمریکا علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین هستیم و با انتقاد شدید از سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و حمایت این کشور از جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: رئیس جمهور آمریکا با حضور در تل آویو رسما اعلام کرد که سلاح‌های زیادی را برای قتل عام مردم فلسطین و غزه در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند و این اقدامات مایه شرمساری است.

وی ادامه داد: از دیگر سو رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند که ما توانستیم برای ورود 20 کامیون کمک به مردم غزه از طریق مرز رفح هماهنگ کنیم. غزه‌ای که در حال حاضر مردم آن به کمک‌های زیادی احتیاج دارند و در محاصره قرار دارند.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی اسرائیل به نمایندگی آمریکا جنگ علیه غیر نظامیان را در غزه به شکل نیابتی به پیش می‌برد ادامه داد: امروز منطقه همانند یک بشکه باروت است و هر گونه محاسبه غلط در ادامه جنگ افروزی، نسل کشی، قتل عام و کوچاندن اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری توسط صهیونیست‌ها و حامیان آن می‌تواند پیامدهای سنگین و تلخی را در منطقه و همچنین علیه منافع جنگ افروزان در منطقه به همراه داشته باشد.

امیرعبداللهیان در ادامه صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی گفت: مایلم از همین جا و از همین تریبون این هشدار را به آمریکا و عامل نیابتی آن رژیم جعلی اسرائیل بدهم که اگر فورا جنایت‌های خود علیه بشریت و نسل کشی در غزه را متوقف نکند هر احتمالی در هر لحظه وجود دارد و منطقه از کنترل خارج می‌شود و دود این وضعیت به چشم جنگ افروزان و مسببان این حادثه خواهد رفت.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از اقدامات دبیرکل سازمان ملل برای ایجاد زمینه جهت ارسال کمک به مردم غزه و توقف جنایت‌ها در این منطقه گفت: از حضور آقای گوترش در مرز رفح و تاکید ایشان بر ارسال غذا و دارو و کمک به مردم غزه و توقف کشتار در این منطقه تشکر می‌کنیم.

امیرعبداللهیان همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هر زمانی کشورهای اسلامی و عربی به وحدت و همبستگی نزدیک شده‌اند، گفت: در همین چارچوب چهارشنبه هفته گذشته نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با تحولات اخیر در فلسطین و غزه در جده برگزار شد و در بیانیه پایانی قوی که صادر شد بر اهمیت توقف جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و غزه و همچنین ارسال هر چه زودتر کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه تاکید کرد.

وی گفت: مطمئنا کشورهای عربی و اسلامی در ساعات و روزهای آینده از مواضع منسجم‌تری در مواجهه با این جنایت‌ها برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.