رئیسی: دیگر امیدی به نقش‌آفرینی شورای امنیت سازمان ملل در حفظ صلح جهانی نیست

رئیس‌جمهور با زیر سؤال بردن کارکرد شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ

کد خبر : 1529
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
رئیسی: دیگر امیدی به نقش‌آفرینی شورای امنیت سازمان ملل در حفظ صلح جهانی نیست



رئیس‌جمهور با زیر سؤال بردن کارکرد شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه(۳۰ مهر) در دیدار خانم «نالدی پاندوز» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی، با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های آفریقای جنوبی در زمینه عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس، احساس مسئولیت دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از مظالم رژیم صهیونیستی را نیز ارزشمند و شایسته قدردانی دانست.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع آفریقای جنوبی در ممانعت از عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را نیز مسئولانه توصیف کرد.

رئیسی با زیر سؤال بردن جایگاه و کارکرد شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ امنیت و صلح در جهان، تصریح کرد: وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

خانم «نالدی پاندوز» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با بیان این‌که عضویت ایران در بریکس مورد اجماع همه کشورهای عضو بود، تاکید کرد: ایران می‌تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه بریکس و تلاش مشترک کشورها برای پیشرفت عادلانه داشته باشد.

وی افزود: در همین چارچوب، آفریقای جنوبی نیز علاقه‌ی وافری برای تقویت فزاینده همکاری‌ها به‌خصوص در حوزه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.