تامین زیرساخت‌ها لازمه توسعه صنایع زرندیه است

ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر آب، برق، گاز و … لازمه توسعه صنایع شهرستان زرندیه است. محمدرضا گودرزی، امروز، یکم آبانماه در حاشیه بازدید از چهار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح‌های توسعه ای،

کد خبر : 1551
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
تامین زیرساخت‌ها لازمه توسعه صنایع زرندیه است



ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر آب، برق، گاز و … لازمه توسعه صنایع شهرستان زرندیه است.

محمدرضا گودرزی، امروز، یکم آبانماه در حاشیه بازدید از چهار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح‌های توسعه ای، تامین زیرساخت‌ها باید مدنظر باشد تا در روند تولید به دلیل نقص زیرساخت خللی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه زرندیه با مشکل کمبود آب و برق مواجه است و ضرورت دارد در اجرای طرح های توسعه ای این موضوع مورد دقت بیشتر قرار گیرد، افزود: بازدیدهای میدانی برای بررسی مشکلات صنایع جهت طرح در ستاد تسهیل انجام می‌شود که در این بازدیدها مهمترین مانع تامین زیرساخت، مشکل تامین مواد اولیه و پرداخت تسهیلات بود. برخی صنایع نیز پرونده های تعزیراتی دارند که در جریان سفر رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور مشکلات آنان بررسی و برطرف خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: مشکلات و موانع پیش روی صنایع باید تفکیک و اولویت‌بندی شود و برای برطرف کردن هر مشکل سازوکار لازم اتخاذ شود.

علی جودکی با بیان اینکه صنایع فولادی به عنوان شاخص صنعتی در کشور مطرح هستند، گفت: شبکه بانکی خود را شریک تولید ندانسته و در مقابل تولید می‌داند. متاسفانه رویه‌های بانکی به گونه‌ای است که صنایع با چالش مواجه می‌شوند.

وی در خصوص تنش آبی موجود در زرندیه گفت: انتقال پساب جنوب استان تهران و شهر پرند برای تامین نیاز آبی صنایع زرندیه می‌تواند بخش اعظمی از نیاز آبی واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه صنعت فولاد این شهرستان را به آب برطرف کند.

جودکی با تاکید بر اینکه در حوزه توسعه متوازن به خوبی عمل نشده است، گفت: باید فرهنگ توسعه متوازن در کشور عینیت یابد و با توسعه متوازن است که توسعه پایدار محقق خواهد شد.

فرماندار زرندیه نیز گفت: فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد و متنوع در استان مرکزی، سطح تولید کشور را ارتقا داده است.

ابوالقاسم مهری افزود: رونق تولید در استان موجب شده که از خام فروشی جلوگیری شود و تولیدات به صورت فرآوری شده به بازار مصرف عرضه شود.

وی بیان کرد: دولت با بصیرت و هوشیاری موانع تولید را رصد و برای برطرف شدن آن تلاش می‌کند تا با حل مشکلات نسبت به توانمند شدن صنعتگران و واحدهای تولیدی اقدام شود.

مدیر کل امور اقتصادی استانداری مرکزی به همراه مدیرکل صمت، فرماندار زرندیه و جمع دیگری از مسئولان از شرکت داروسازی پوراطب گستر ایرانیان، خوراک سلامت، سدان و فولاد هیربد بازدید و از نزدیک با روند تولیدات این واحدها آشنا شدند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.