در واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی ممنوعیت و محدودیت داریم

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی کشور ممنوعیت و محدودیت داریم و واگذاری‌ها باید در چارجوب قانون انجام شود. به گزارش ایسنا، عباسعلی نوبخت امروز، دوم آبان در سفر به شهرستان پارس آباد و دیدار از ایستگاه تولید نهال و بذور منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل

کد خبر : 1572
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
در واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی ممنوعیت و محدودیت داریم


ایسنا/اردبیل رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی کشور ممنوعیت و محدودیت داریم و واگذاری‌ها باید در چارجوب قانون انجام شود.

به گزارش ایسنا، عباسعلی نوبخت امروز، دوم آبان در سفر به شهرستان پارس آباد و دیدار از ایستگاه تولید نهال و بذور منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در واگذاری منابع طبیعی ممنوعیت و محدودیت داریم، اما برای حمایت از تولید و استفاده بهینه از عرصه‌های ملی برخی محدودیت ها را مدیریت و هموار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: مردم منطقه پارس آباد حق دارند از منابع طبیعی شهرستان خود استفاده کنند و می‌توانیم عرصه‌های منابع طبیعی دارای قابلیت را به تعاونی‌های تشکیل شده ساکنین واگذار کنیم و اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل ملزم به همکاری خواهد بود.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت مردمی از خود مردم است و وظیفه دولتمردان خدمت به ملت است، ادامه داد: بر اساس دستور ریاست جمهوری در ۱۵ اسفند سال گذشته قرار بر این شد تا یک میلیارد درخت در عرض ۴ سال تولید و کشت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شده است، افزود: با فرهنگ‌سازی لازم و ایجاد بسترها اگر هر ایرانی بتواند سه درخت در سال بکارد، می‌توانیم از لحاظ سبزینگی به شرایط بهتری برسیم.

این مقام مسئول کشوری اضافه کرد: کاشت درخت از لحاظ اشتغال زایی، رفع نیاز از واردات چوب، ایجاد درآمدزایی، تأمین امنیت زیستی، سرسبزی و تولید اکسیژن مؤثر خواهد بود.

نوبخت ضمن یادآوری اینکه در واگذاری نهالستان مغان به آرامستان شهر مشکل و ممنوعیت قانونی داریم، تصریح کرد: واگذاری زمین برای تأمین آرامستان شهر پارس آباد و همچنین واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی برای احداث شهرک اداری این شهرستان و تأمین زمین مورد نیاز هنگ مرزی شهرستان با مطالعات و بررسی نقشه‌های سازمان و پیگیری اداره کل منابع طبیعی استان در دستور کار سازمان قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه برای حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی کشور با نیروی انتظامی همکاری و همراهی داریم، خاطرنشان کرد: در واگذاری عرصه‌های ملی برای هنگ مرزی شهرستان پارس آباد در نقاط مرزی مشکلی نداریم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با ظرفیت‌های موجود در شرکت کشت و صنعت مغان برای کاشت نهال همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

در واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی ممنوعیت و محدودیت داریم

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.