بهادری جهرمی: ۴ هزار نخبه را در بنگاه‌های فعال داخلی بورسیه کرده‌ایم

سخنگوی دولت گفت: برای پیوند دانشگاه و صنعت ۴ هزار نفر از نخبگان و دانشجویان برتر در بنگاه‌های فعال داخلی بورسیه شدند. به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در «اردوی تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت» در مشهد با اشاره به وضعیت جنگ غزه گفت: صهیونیست‌ ها در طی ۷۵ سال اخیر تلاش کردند با تاریخ‌سازی و

کد خبر : 1609
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
بهادری جهرمی: ۴ هزار نخبه را در بنگاه‌های فعال داخلی بورسیه کرده‌ایم



سخنگوی دولت گفت: برای پیوند دانشگاه و صنعت ۴ هزار نفر از نخبگان و دانشجویان برتر در بنگاه‌های فعال داخلی بورسیه شدند.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در «اردوی تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت» در مشهد با اشاره به وضعیت جنگ غزه گفت: صهیونیست‌ ها در طی ۷۵ سال اخیر تلاش کردند با تاریخ‌سازی و زور، برای رژیم صهیونیستی مشروعیت درست کنند، اما مقاومت مردم فلسطین همه آن‌ تلاش‌ها را به باد داد. امروز فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در سراسر جهان شنیده می‌شود.

بهادری جهرمی گفت: دشمنان امروز برای فشار علیه ملت ایران در حوزه تحریم‌های اقتصادی، فشار رسانه‌ای و ایجاد خطای محاسباتی در میان مسئولان و مردم، تمرکز ویژه دارند.

وی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت گذشته، تصریح کرد: در دوره‌ای برخی مسئولان و مقامات ارشد با تصور غلط می‌گفتند اگر نرخ ارز افزایش پیدا کند، برای اقتصاد و معیشت مردم خوب است. می‌گفتند اگر به کدخدا التماس کنیم و از بخشی از حقوق ملت چشم پوشی کنیم، کلیه تحریم‌ها لغو می‌شود و همین امر را برای تغییر ذهن مردم نیز دنبال کردند.

دبیر هیات دولت یادآور شد: طی یک دهه اخیر در حالیکه از یک طرف غرب رو به افول بود، بحران‌های اجتماعی و اقتصادی سنگین در آنجا مشاهده می‌شد و بارها بدعهدی و کارشکنی آنان در برابر ملت ایران دیده شده بود و از طرف دیگر در آسیا و آمریکای لاتین اقتصادهای نوظهوری در حال شکل‌گیری بود، سازمان‌های اقتصادی جدیدی تأسیس شده بود و آنان نیز تمایل به همکاری با ایران داشتند اما رویکرد دولت وقت ارتباط با غرب و بی‌توجهی به ظرفیت‌های همسایگان و اقتصادهای نوظهور بود.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای ارتقای استفاده از ظرفیت نخبگان گفت: در این دولت حمایت از سرآمدان علمی دو برابر شد، تا سقف ۵ هزار نخبه مجوز جذب در دستگاه‌های اجرایی داده شد، تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان ۲۶۰ درصد افزایش یافت، برای پیوند دانشگاه و صنعت ۴ هزار نفر از نخبگان و دانشجویان برتر در بنگاه‌های فعال داخلی بورسیه شدند.

وی افزود: همچنین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۶ هزار و ۴۰۰ به ۹ هزار و ۲۰۰ شرکت رسید. افزایش ۲۶۰ درصدی تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش ۲۵ درصدی صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، از جمله اقدامات دولت برای حمایت از نخبگان و کاهش مهاجرت آنان بوده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت برای بهبود معیشت مردم در کنار کارهای زیرساختی به اقدامات مقطعی نیز توجه داشت. از جمله کاهش ۲۰ درصدی تورم، کاهش ۱۳ درصدی نرخ رشد نقدینگی، ثبت رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی در بهار امسال، کاهش نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد از نتایج اقدامات زیرساختی دولت در حوزه اقتصاد و معیشت بوده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: در حوزه اقدامات مقطعی، یارانه‌ها حدود ۹ برابر افزایش داشت و از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان رسید، حقوق حداقل بگیران در طی دو سال بیش از ۸۰ درصد افزایش یافت که سال گذشته ۵۷ درصد و امسال نیز ۲۷ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.