در چهارمین جلسه پیگیری رفع مشکلات تولید با حضور رئیس جمهور چه گذشت؟

مشکلات «شرکت نساجی مازندران» و همچنین مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند استان‌های مازنداران و گیلان در چهارمین جلسه «پیگیری ویژه رفع مشکلات تولید» با حضور رئیس جمهور بررسی و تصمیماتی برای رفع موانع پیش‌ روی آنها اتخاذ شد. به گزارش ایسنا، چهارمین جلسه «پیگیری ویژه رفع مشکلات تولید» صبح امروز پنجشنبه با حضور دکتر سید

کد خبر : 1615
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
در چهارمین جلسه پیگیری رفع مشکلات تولید با حضور رئیس جمهور چه گذشت؟



مشکلات «شرکت نساجی مازندران» و همچنین مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند استان‌های مازنداران و گیلان در چهارمین جلسه «پیگیری ویژه رفع مشکلات تولید» با حضور رئیس جمهور بررسی و تصمیماتی برای رفع موانع پیش‌ روی آنها اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، چهارمین جلسه «پیگیری ویژه رفع مشکلات تولید» صبح امروز پنجشنبه با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و به منظور بررسی و رفع مشکلات «شرکت نساجی مازندران» و همچنین مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند استان‌های مازنداران و گیلان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از مشکلات حقوقی و واگذاری مالکیت «شرکت نساجی مازندران» از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار مازندران، ‌نماینده بانک ملی و نماینده هیئت حمایت از صنایع به عنوان متولی فعلی تولید این شرکت مطرح شد.

بر اساس این گزارش‌ها به‌دنبال فرآیند غلط و نادرست واگذاری شرکت نساجی مازندران به بخش خصوصی در سال‌های گذشته و عدم تعهد سرمایه گذار در ایفای وظایف، این شرکت با مشکل بدهی و تعطیلی مواجه شده بود که خوشبختانه با اهتمام دولت مردمی و به دنبال استقرار هیات حمایت از صنایع، تولید در کارخانه آغاز و مسئله بیکاری کارگران مرتفع شده است، اما همچنان با مشکل بدهی و واگذاری مالکیت دست به گریبان است.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش، در سخنانی ضمن تقدیر از عملکرد هیات حمایت از صنایع که امر تولید و اشتغال این شرکت را معطل حل مشکل حقوقی مالکیت آن نکرده و شرکت نساجی مازندران را با اشتغال به کار ۶۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگردانده‌اند، دستور داد کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان وزرات امور اقتصادی و دارایی،‌ هیات حمایت از صنایع و نماینده قوه قضائیه با حضور معاون اجرائی رئیس جمهور، ابعاد حقوقی و مالی مساله را به صورت دقیق بررسی کرده و در زمانی کوتاه راهکاری روشن برای تسویه بدهی این شرکت و حل مشکل واگذاری مالکیت آن ارائه کنند.

در ادامه این جلسه موضوع تکمیل طرح «نیروگاه زباله‌سوز ساری» به عنوان یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌دار دولت در حوزه مسائل زیست‌ محیطی مطرح شد.

بر اساس گزارس ارائه شده، این طرح با پیشرفت ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۰ به دولت سیزدهم تحویل شده بود که با پیگیری و تلاش دولت و تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، در ۲ سال گذشته به پیشرفت ۹۲ درصدی رسیده و تکمیل آن نیازمند تخصیص ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه است که در موافقتنامه کمک به ساماندهی مدیریت پسماندهای استان‌های ساحلی نیز این میزان اعتبار پیش‌بینی شده است.

به گفته استاندار مازندران با تکمیل این طرح ۳۰ درصد از مشکلات پسماند استان مازندران کاسته خواهد شد.

رئیسی ضمن تاکید بر لزوم اجرای وظایف نظارتی شهرداری ساری و وزارت کشور و مشخص شدن دلایل چرایی طولانی شدن تکمیل این طرح از سوی پیمانکار، به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داد با شرط اعلام زمان‌بندی قطعی تحویل طرح، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن تخصیص یابد.

رئیس جمهور همچنین درباره موضوع جانمایی محل دفن پسماندهای شهر آمل در استان مازندران که موجب توقف طرح احداث سد هراز نیز شده است، دستور داد، ظرف مدت ۱۵ روز با اقدامات کارشناسی و دقیق، جانمایی جدید محل دفن پسماندهای این شهر انجام و وزارت نیرو نیز همزمان کار پاک‌سازی و ایزوله محل دفن فعلی و عملیات اجرائی تکمیل طرح سد هراز را آغاز کند.

در بخش دیگری از این جلسه موضوع تکمیل «ساماندهی دفن پسماند سراوان» و «تکمیل تاسیسات پردازش پسماند و زباله‌سوز ۶۰۰ تنی رشت» در گزارشی از سوی استاندار گیلان مطرح شد.

رئیس جمهور ضمن تقدیر از عملکرد دست‌اندرکاران طرح ساماندهی دفن پسماند سراوان که به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده است و دستور به رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار مورد نیاز ۸۰ میلیاردی، بر تسریع برای تکمیل این طرح حداکثر تا پایان سال جاری تاکید کرد.

رئیسی همچنین با اشاره به گزارشات ارائه شده درباره طرح احداث زباله‌سوز رشت که به‌رغم پرداخت اعتبار ۹ میلیون دلاری تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشته است، دستور داد با توجه به احتمال اهمال‌کاری پیمانکار و شائبه وجود فساد در انعقاد قرارداد آن، موضوع سریعا از سوی بازرسی نهاد ریاست جمهوری بررسی و پیگیری شده و نتیجه آن گزارش شود.

همچنین به دستور رئیسی مقرر شد به‌منظور بررسی و رسیدن به راهکاری مشخص برای نحوه ارائه تسهیلات مورد نیاز ۲ هزار میلیاردی تکمیل زباله سوز رشت، جلسه‌ای با حضور استاندار گیلان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شود.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.