امیرعبداللهیان: نسل‌کشی در غزه فورا متوقف شود/ آماده کمک برای آزادی زندانیان غیرنظامی هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد. به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل که در ارتباط با تحولات  اخیر فلسطین برگزار شده است، گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی،

کد خبر : 1623
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۵۴
امیرعبداللهیان: نسل‌کشی در غزه فورا متوقف شود/ آماده کمک برای آزادی زندانیان غیرنظامی هستیم


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل که در ارتباط با تحولات  اخیر فلسطین برگزار شده است، گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی، مردم فلسطین حق دفاع از خود در برابر اشغالگری را دارند.

امیرعبداللهیان با اشاره به این‌که اشغالگری طولانی یک سرزمین نمی‌تواند برای یک اشغالگر حقی ایجاد کند، گفت: در همین چارچوب مردم فلسطین به عنوان مردم یک کشور اشغال شده حق مشروع دارند که از حقوق خود در برابر اشغالگران دفاع کنند و در این زمینه از ابزارهای مختلف از جمله ابزارهای مسلحانه استفاده کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این موضوع که ایران به حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگران باور دارد گفت: راهکار ما تاکید بر برگزاری همه‌پرسی در بین مردم اصلی فلسطین اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان به شکلی در سازمان ملل تاکید شده، است.

امیرعبداللهیان: نسل‌کشی در غزه فورا باید متوقف شود

طوفان‌الاقصی واکنشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی است

امیرعبداللهیان با بیان این‌که مسخره است که رژیم صهیونیستی تلاش دارد خود را قربانی نشان دهد، افزود: عملیات طوفان‌الاقصی واکنشی به ادامه تجاوز به مردم فلسطین و ادامه اشغالگری از سوی رژیم صهیونیستی است. مقاومت مسلحانه حق ذاتی مردم فلسطین است و آن‌ها برای استفاده از این حق خود نیازی به اجازه گرفتن از دیگران و دیگر کشورها ندارند.

دیپلمات ارشد ایران همچنین گفت: برای جلوگیری از گسترش این درگیری‌ها باید به رژیم صهیونسیتی فشار آورده شود که جنایت‌های جنگی خود را متوقف کند. آمریکا در انجام جنایت علیه مردم فلسطین مشارکت می‌کند، دست رژیم صهیونیستی را در انجام جنایت علیه مردم فلسطین باز گذاشته ولی از دیگر سو طرف‌های دیگر را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند.

جامعه جهانی برای آزادی ۶ هزار اسیر فلسطینی مسوولیت دارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جنبش حماس و مقاومت فلسطین آمادگی خود را برای آزادی زندانیان غیرنظامی اعلام کرده و ایران آمادگی دارد که در کنار قطر و ترکیه نقش خود را برای کمک‌رسانی در این زمینه اجرا کند و جامعه جهانی نیز برای آزادی ۶ هزار اسیر فلسطینی که گرفتار زندان های رژیم صهیونسیتی هستند، مسوولیت دارد و باید به آن عمل کند.

امیرعبداللهیان با تقدیر از مواضع چند روز پیش دبیر کل سازمان ملل متحد در ارتباط با تحولات اراضی اشغالی، گفت: انتظار می‌رود سازمان ملل بر اساس منشور خود از رژیم اسرائیل درخواست کند که کشتار غیرنظامیان را متوقف کند و از طرف دیگر این سازمان بین‌المللی، زمینه‌های لازم را برای تامین خواسته مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود فراهم کند؛ حقی که احیای آن ده‌ها سال به تاخیر افتاده است.

امیرعبداللهیان: نسل‌کشی در غزه فورا باید متوقف شود

با هیچ طرفی که بخواهد امنیت منطقه را به خطر بیندازد، کنار نمی‌آییم

او همچنین در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد: غرب آسیا منطقه ماست و ما با هیچ طرف و کشوری که بخواهد امنیت منطقه را به خطر بیندازد کنار نمی‌آییم.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: آن‌ها (آمریکایی‌ها) یک جنبش آزادی‌بخش فلسطینی را تروریست می‌خوانند که از حق دفاع مشروع در برابر اشغال برخوردار است و رژیم اشغالگر و جنایتکار جنگی‌ای را که در غزه به نسل کشی اقدام کرده است، دارای «حق دفاع مشروع» می‌نامند.

وزیر خارجه ایران عنوان کرد: این وضعیتی است که جهان به آن دچار شده و شورای امنیت نیز در تامین امنیت ناکام مانده است. امروز آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی تماشاگر و حامی کشتار ۷۰۰۰ غیرنظامی در کمتر از سه هفته توسط رژیم صهیونیستی هستند و حتی را این رژیم را به صورت مالی و تسلیحاتی تامین می‌کنند.

اگر قتل‌عام در غزه ادامه پیدا کند، آمریکا از این آتش جان سالم به در نمی‌برد

امیرعبداللهیان خطاب به کشورهای غربی گفت: به جای ارسال بمب و راکت برای استفاده علیه غزه، حامی صلح باشید. آمریکا باید از حمایت از نسل‌کشی در غزه دست بردارد. ما همیشه حامی صلح و ثبات بوده‌ایم اما امروز در نیویورک و سازمان ملل به مسئولان آمریکایی می‌پرسم که چه کسی در حال مدیریت قتل عام در فلسطین است؟ ما از گسترش جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنیم اما اگر قتل‌عام در غزه ادامه پیدا کند، آن‌ها از این آتش جان سالم به در نخواهند برد.

امیرعبداللهیان همچنین در این سخنرانی تاکید کرد: ما به دنبال توسعه و گسترش جنگ در منطقه نیستیم.

امیرعبداللهیان: نسل‌کشی در غزه فورا متوقف شود/ آماده کمک برای آزادی زندانیان غیرنظامی هستیم

انتظار می‌رود قطعنامه‌ای بسیار قوی برای توقف فوری نسل‌کشی در غزه تصویب کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان صحبت‌های خود در این نشست گفت: انتظار می‌رود قطعنامه‌ای بسیار قوی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب برسانیم که خواستار توقف فوری خشونت‌ها و نسل‌کشی غیرنظامیان باشد و منجر به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه که به شدت نیازمند این کمک‌ها هستند، شود.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.