قیمت گوشت کاهش می‌یابد/ تا بهار ۱۴۰۳ واردات گوشت صفر خواهد شد

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه با افزایش واردات نهاده‌های دامی، هزینه‌های تولید تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد گفت: به همین منظور تا دو تا سه هفته آینده باز هم قیمت گوشت کاهش پیدا می‌کند. به گزارش ایسنا، علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه قیمت گوشت تنظیم بازاری در حال حاضر کیلویی

کد خبر : 1645
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۰۰
قیمت گوشت کاهش می‌یابد/ تا بهار ۱۴۰۳ واردات گوشت صفر خواهد شد



قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه با افزایش واردات نهاده‌های دامی، هزینه‌های تولید تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد گفت: به همین منظور تا دو تا سه هفته آینده باز هم قیمت گوشت کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه قیمت گوشت تنظیم بازاری در حال حاضر کیلویی ۳۶۰ تا ۳۸۰ هزار تومان است، گفت: به نظر می‌آید که این قیمت مناسب باشد و روند توزیع گوشت تنظیم بازاری را ادامه می‌دهیم تا در بازار ثبات ایجاد شود.

وی با تاکید بر کاهش هزینه های تولید داخل نیز گفت: بخش قابل توجهی از نهاده‌های مورد استفاده در تولید گوشت قرمز جو است. امسال ۱۰۰ درصد بیشتر از سال گذشته جو وارد کردیم. جوی وارد شده بر روی سامانه بازارگاه با قیمت ۸۰۰۰ تا ۸۲۰۰ تومان عرضه می‌شود در صورتی که قیمت مصوب آن ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان است.‌این یعنی حدود ۳۰ درصد کاهش قیمت مواد اولیه را داریم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود:توزیع نهاده با قیمت های پایین توسط وزارت جهاد کشاورزی ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا مذاکراتی با کشورهای تامین کننده داشتیم.

پیمان پاک تصریح کرد: تاکید بر تنوع مبادی وارداتی نیز داریم. در همین راستا مذاکراتی با کشورهای اوراسیا داشتیم و خرید مستقیم ، پیش خری و سلف خری را نیز دنبال کردیم و قطعا قیمت‌ها کاهش بیشتری نیز خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: برنامه‌هایی خواهیم داشت که گوشت های وارداتی و تولید داخل ارزانتر به دست مردم برسد و حتی از این قیمتی که در حال حاضر در فروشگاه ها عرضه می‌شود نیز کمتر شود. 

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد بیان اینکه این کاهش قیمت طی دو سه تا هفته آینده اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: هر کیلو گوشت وارداتی و تولید داخل ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت خواهند داشت و قصد داریم این تنظیم بازار را تا پایان ماه رمضان نیز ادامه دهیم و از طریق واردات و تامین داخل، بازار را تنظیم می کنیم. همچنین با عرضه نهاده ها و ایجاد جذابیت در تولید داخل، بهار سال آینده گوشت تولید داخل به وفور عرضه می شود و نیازی به واردات نیز نخواهیم داشت.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.