تشکیل کمیته مزد تا آخر آبان ماه/ احتمال ترمیم مزد کارگران

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح جزییات نشست امروز شورای عالی کار از تشکیل کمیته مزد تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: در اولین جلسه شورا بحث مسکن کارگری با حضور معاونین دو وزارتخانه مطرح و پیگیری می‌شود. هادی ابوی‌در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی از نمایندگان کارگران به دلیل

کد خبر : 1705
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
تشکیل کمیته مزد تا آخر آبان ماه/ احتمال ترمیم مزد کارگران



نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح جزییات نشست امروز شورای عالی کار از تشکیل کمیته مزد تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: در اولین جلسه شورا بحث مسکن کارگری با حضور معاونین دو وزارتخانه مطرح و پیگیری می‌شود.

هادی ابوی‌در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی از نمایندگان کارگران به دلیل آن که در صورت جلسه امروز به بحث مزد اشاره نشده بود در جلسه شرکت نکردند با این حال دغدغه‌های نمایندگان کارگری مطرح شد و اعلام کردیم دنبال این نیستیم که درصد افزایش مزد مشخص شود بلکه هدف ما این است که درباره معیشت کارگران و بهبود آن گفت‌وگو کنیم.

وی ادامه داد: در بحث مسکن مقرر شد که در اولین جلسه شورا که تا آخر ماه برگزار می‌شود معاون تعاون وزارت تعاون و معاون وزارت راه و شهرسازی حضور پیدا کنند و در رابطه با بحث مسکن کارگری گفت‌وگوهایی صورت گیرد.

ابوی خاطرنشان کرد: در نشست امروز برخی از نمایندگان کارگری پیشنهاداتی را مطرح کردند از جمله اینکه کمیته مزد احیا شود تا بحث معیشت و راه‌هایی که به تقویت قدرت خرید خانوارهای کارگری کمک می‌کند با بهره گیری از نظرات کارشناسان بررسی کنیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره احتمال ترمیم مزد کارگران در جلسه بعدی شورای عالی کار نیز، گفت: برخی نمایندگان معتقد بودند که افزایش کارمندان در قالب افزایش حقوق کارمندان طبق بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری در قالب رفاهیات و بن خواربار صورت گرفته و بر این اساس مزد کارگران هم باید طبق وعده داده شده در اسفند سال قبل ترمیم شود، بنابراین مقرر شد جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه خارج از شورای عالی کار برگزار و در این باره توضیح داده شود و چنانچه این امر اتفاق افتاده بود موضوع را به شورای عالی کار ببریم و درباره آن گفت‌وگو کنیم.

وی متذکر شد: پیشنهاداتی هم در خصوص کالابرگ به منظور تقویت معیشت کارگران مطرح شد و اعلام کردیم که یک سرمایه در گردش هر چند برای کوتاه مدت در اختیار تعاونی‌های کارگری قرار گیرد که در قالب این طرح فعال شوند.

به گفته ابوی در حال حاضر تعاونی‌ها آمادگی توزیع اقلام و کالاهای اساسی از قبیل گوشت و مرغ را دارند و اگر به لحاظ سرمایه در گردش تقویت و حمایت شوند، می‌توانند کالاهای اساسی را در اختیار کارگران قرار دهند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.