توزیع تجهیزات اطفاء حریق میان جوامع محلی و سمن‌های زیست محیطی مازندران

ایسنا/مازندران برای نخستین بار از سوی اداره کل محیط زیست مازندران، لوازم اطفاء حریق میان ۳۲ فعال و همیار محیط زیست و جوامع محلی در استان توزیع شد. “عطااله کاویان” مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران امروز، ۸ آبان ماه در مراسم اهدای تجهیزات اطفای حریق بین جوامع محلی و همیاران محیط زیست یاد و

کد خبر : 1711
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۱۸
توزیع تجهیزات اطفاء حریق میان جوامع محلی و سمن‌های زیست محیطی مازندران



ایسنا/مازندران برای نخستین بار از سوی اداره کل محیط زیست مازندران، لوازم اطفاء حریق میان ۳۲ فعال و همیار محیط زیست و جوامع محلی در استان توزیع شد.

“عطااله کاویان” مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران امروز، ۸ آبان ماه در مراسم اهدای تجهیزات اطفای حریق بین جوامع محلی و همیاران محیط زیست یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه را گرامی داشت و با اشاره به همکاری همیاران در حفاظت از محیط زیست از تلاش‌های آنها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند از عرصه‌ها حفاظت کند، یادآور شد: برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند مشارکت هستیم اما همچنان در مشارکت‌گیری جوامع محلی برای حفظ عرصه‌ها راه درازی را در پیش داریم.

کاویان با عنوان اینکه بسیاری از برنامه‌های سازمان محیط زیست در قالب مشارکت مدیریتی در حال تدوین و نگارش است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تمایل دارد مشارکت مدیریتی را در گردشگری محیط زیست تبیین و اجرایی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اظهار اینکه سازمان محیط زیست در حال تهیه لوایحی است تا قرق‌های اختصاصی در اختیار جوامع محلی قرار دهد و به صورت مشارکتی مدیریت شود، افزود: مناطق چهارگانه محیط زیست به نسبت دیگر مناطق از تعرض مصون مانده است و این نشان می‌دهد که محیط زیست به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.

وی رشد شهرنشینی و توسعه بی‌رویه را از جمله چالش‌های پیش‌رو بیان کرد و گفت: سازمان برای حفظ این عرصه‌ها باید جوامع محلی را به صورت واقعی مشارکت دهد، از این رو لازم است اصلاحاتی در قوانین و لوایح صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با عنوان اینکه نیاز به مشارکت جوامع محلی در استان مازندران به نسبت دیگر استان‌ها بالاست، تصریح کرد: تنوع زیست محیطی و تنوع تعارضات نیاز به مشارکت را در این استان افزون کرده است و از هرگونه مشارکت فعالانه جوامع محلی برای رسیدن به اهداف استفاده خواهیم کرد.

کاویان پیشگیری و مقابله با وقایع حریق را در عرصه‌های تحت پوشش ضروری دانست و گفت: پیشگیری طی سال‌های گذشته غافل مانده و نیازمند آن هستیم تا برنامه‌های آموزشی ترویجی و فرهنگ سازی لازم در این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به بروز حریق‌هایی در عرصه‌های تحت پوشش افزود: گاهی همکاران برای اطفای حریق ۱۵ تا ۲۰ روز تلاش کردند از این رو نیازمند مشارکت جوامع محلی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه اخباری مبنی بر اینکه میانکاله خشک شده است، در فضاهای مختلف منتشر می‌شود، گفت: طی بارش‌های اخیر بخش قابل توجهی از تالاب آبگیری شده و پرنده‌های مهاجر نیز به منطقه مهاجرت کردند.

در این نشست تعدادی از فعالین و همیاران محیط زیست به بیان دغددغه ها و مشکلات زیست محیطی پرداختند.

انتهای پیام

در پایان این نشست، تجهیزات اطفاء حریق به جوامع محلی و سمن‌های زیست محیطی استان مازندران اهدا شد.



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.