رضاخواه: خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه تقویت شود

نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای تقویت خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه خبر داد و گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق و در صورت در تصویب علنی و تایید شورای نگهبان، دستگاه‌های اجرایی مکلف به استفاده از ظرفیت مساجد برای انجام کارهای فرهنگی می‌شوند. به گزارش ایسنا، مجتبی

کد خبر : 1733
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۲۴


نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای تقویت خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه خبر داد و گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق و در صورت در تصویب علنی و تایید شورای نگهبان، دستگاه‌های اجرایی مکلف به استفاده از ظرفیت مساجد برای انجام کارهای فرهنگی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مجتبی رضاخواه در توضیح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره موارد ارجاعی گفت: کمیسیون امروز در جلسات صبح و عصر  موادی از لایحه برنامه در زمینه ترانزیت و حمل و نقل  زمینی ، هوایی و دریایی را تصویب کرد؛ در بخش ترانزیت زمینی مقرر شد میزان حمل و نقل زمینی تا پایان سال اول برنامه هفتم توسعه به ۱۶ میلیون تن در سال افزایش پیدا کرده و از ابتدای سال دوم برنامه هرسال ۶ میلیون تن به ظرفیت موجود اضافه شود.

وی ادامه داد: در یخش توسعه زیرساخت‌های ریلی مقرر شد کل خطوط ریلی کشور تا پایان برنامه تقویت شده و  خطوط پر رفت آمد کشور دو خطه شود. در زمینه احداث خطوط راه آهن برای معادن بزرگ نیز مصوب شد که این خطوط حداقل تا پایان برنامه هفتم توسعه به ۴۰۰ کیلومتر برسد.

رضاخواه بیان کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی و در راستای خدمات رسانی بهتر به مسافران داخلی شرکت‌های خارجی مجاز شددد تا ۵۰درصد کل تقاضا در مسیرهای مختلف را انجام دهند. مجموع حضور شرکت‌های خارجی نباید بیش از ۳۰ درصد کل بازار حمل و نقل هوایی کشور را به خود اختصاص دهد. برای ورود شرکت‌های خارجی به حوزه حمل و نقل هوایی کشور عوارضی در نظر گرفته شد که این عوارض از این شرکت‌ها اخذ شده و در توسعه خدمات حمل و نقل هوایی مصرف می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در ادامه بیان کرد: کمیسیون در مصوبه ای مقرر کرد از مسافرین پروازهای بین‌المللی یعنی مسافرینی که به ایران آمده و از ایران به کشور دیگری سفرمی‌کنند، مبالغی گرفته شود. این مبالغ برای توسعه خدمات حمل و نقل هوایی استفاده خواهد شد.

وی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه محیط زیست گفت: در راستای توسعه اقتصاد دریا در سواحل شمالی و جنوبی توسعه، حق بهره‌برداری از عرصه و ایجاد زیرساخت برای افرادی فراهم می‌شود که می‌خواهند در زمینه‌های مختلف از جمله شیلات فعالیت کنند و تسهیلات و حق بهره‌برداری لازم در نظر گرفته شود.پایش و نظارت بر دفع ‌پسماندها و آلاینده‌های صنعتی و شهری به محیط های آبی، رودخانه‌ها و دریاها تحت نظر سازمان محیط زیست بوده و این سازمان مکلف شد تا در دفع پسماندها در این مسیرها مدیریت لازم را اعمال کند.

رضاخواه درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه فرهنگی و سلامت گفت: دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارت ارشاد ،سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صداوسیما مکلف شدند تا برای انجام کارهای فرهنگی از ظرفیت مساجد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه سلامت نیز مقرر شد هزینه‌های پرداختی از جیب مردم برای امور مربوط به سلامت نهایتا ۳۰ درصد باشد. اگر اتفاقی ناگواری برای خانواده‌ای رخ دهند نهایت پرداختی خانوار باید ۲ درصد هزینه‌ها باشد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.