صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت

صادرات نفت ونزوئلا در اکتبر، به پایین ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و نشان داد احیای پایدار تولید این کشور پس از لغو تحریم‌های نفتی آمریکا، ممکن است زمان ببرد. به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا، ماه میلادی گذشته در اقدامی برای تشویق انتخابات ریاست‌جمهوری منصفانه، تحریم‌ها علیه بخش‌های نفت و طلای ونزوئلا

کد خبر : 1792
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت



صادرات نفت ونزوئلا در اکتبر، به پایین ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و نشان داد احیای پایدار تولید این کشور پس از لغو تحریم‌های نفتی آمریکا، ممکن است زمان ببرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا، ماه میلادی گذشته در اقدامی برای تشویق انتخابات ریاست‌جمهوری منصفانه، تحریم‌ها علیه بخش‌های نفت و طلای ونزوئلا را کاهش داد و به این کشور عضو اوپک اجازه داد به مدت شش ماه نفت، سوخت و گاز را به بازارهای منتخب خود صادر کند.

اما دادگاه عالی ونزوئلا، هفته جاری نتایج انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری را به حالت تعلیق درآورد و باعث شد واشنگتن هشدار دهد اگر دولت ونزوئلا به نامزدها اجازه شرکت آزادانه در انتخابات را ندهد، ممکن است تحریم‌ها را مجددا برگرداند.

طبق اسناد داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا  PDVSA و داده‌های ردیابی نفت‌کش‌ها، این شرکت و جوینت ونچرهای آن در ماه میلادی گذشته، به طور متوسط ۶۶۶ هزار و ۲۹۰ بشکه در روز نفت و سوخت صادر کردند که ۱۹ درصد کمتر از ۸۲۱ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز صادرات سپتامبر بود.

چین بار دیگر مقصد اصلی صادرات نفت ونزوئلا بود و پس از آن آمریکا قرار گرفت که حدود ۱۷۸ هزار و ۲۹۰ بشکه در روز دریافت کرد.

صادرات محصولات جانبی نفت و پتروشیمی ونزوئلا هم کاهش یافت و از ۳۲۴ هزار تن در سپتامبر، به ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ تن در اکتبر رسید. طبق این داده‌ها، کوبا که متحد سیاسی ونزوئلا است، حدود ۳۲ هزار بشکه در روز نفت خام و سوخت از این کشور دریافت کرد.

اسناد PDVSA نشان می دهد که کاهش صادرات ونزوئلا، عمدتا به دلیل کمبود رقیق کننده های مورد استفاده برای تولید گریدهای نفت قابل صادرات و قطع برق است که باعث تعطیلی یک آپگریدر نفت خام شد.

طبق آمار گزارش شده به اوپک، تولید نفت ونزوئلا از ۸۲۰ هزار بشکه در روز در ماه اوت، به ۷۶۲ هزار بشکه در روز در سپتامبر کاهش یافت. میانگین تولید روزانه حدود ۷۸۰ هزار بشکه در روز از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، پایینتر از هدف تولید یک میلیون بشکه در روز مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، درست پس از کاهش تحریم‌های آمریکا، شرکت PDVSA  فراخوان برای مشتریان قدیمی خود را آغاز کرد تا روابط تجاری خود را بیشتر از طریق فروش نقدی دوباره برقرار کند. اما درخواست این شرکت برای پیش‌پرداخت تمامی محموله‌ها، فقدان مناقصه‌های بازار آزاد و مسائل مربوط به کیفیت نفت، موانعی را برای بازگشت سریع مشتریان نقدی ایجاد کرده است.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.