دورنمای شرکت‌های بزرگ فناوری تردیدآمیز شد

درآمد اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری منتشر شده و مجموع سود این گروه از برآورد وال استریت، بیشتر بوده اما خبر بد این است که دورنمای تکرار این عملکرد در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، ضعیف است. به گزارش ایسنا، شرکت‌های اپل، آلفابت، متا پلتفرم و تسلا همگی، به سرمایه‌گذاران دلیلی داده‌اند تا نسبت به رشد

کد خبر : 1877
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۱۵
دورنمای شرکت‌های بزرگ فناوری تردیدآمیز شد



درآمد اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری منتشر شده و مجموع سود این گروه از برآورد وال استریت، بیشتر بوده اما خبر بد این است که دورنمای تکرار این عملکرد در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های اپل، آلفابت، متا پلتفرم و تسلا همگی، به سرمایه‌گذاران دلیلی داده‌اند تا نسبت به رشد این شرکت‌ها، دچار شک و تردید شوند. از دورنمای اپل برای فروش کم رمق فصل تعطیلات تا نتایج فروش نه چندان عالی بخش رایانش ابری آلفابت، اتفاق تکراری برای محتاط کردن سرمایه گذاران بود. شرکت متا هشدار داد که سال پیش رو، کمتر قابل پیش‌بینی است و تسلا نگرانیهایی نسبت به کند شدن تقاضا برای خودروهای برقی مطرح کرد.

این وضعیت حتی در شرایطی که شاخص نزدک ۱۰۰، هفته گذشته صعود کرد و ۶.۵ درصد افزایش یافت و بهترین هفته خود را در یک سال اخیر رقم زد، مایه نگرانی سرمایه گذاران شد.

سهام فناوری اکنون در وضعیت متزلزلی قرار دارد. حتی بزرگترین سهام‌های فناوری، به طور متوسط حدود ۹ درصد از اوج ۵۲ هفته‌ای، افت کرده اند. اپل به تنهایی، بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است.

این ریزش‌ها، ارزش بازار شرکت‌های بزرگ فناوری را پایین آورده است اما آنها همچنان گران هستند و از آنجا که توسعه آتی آنها مبهم است، سرمایه گذاران حاضر نیستند برای این سهام‌ها، پول پرداخت کنند. سهام هفت شرکت بزرگ در شاخص اس اند پی ۵۰۰، به طور میانگین ۳۱ برابر سود پیش بینی شده است که تقریبا دو برابر ۴۹۳ سهام دیگر در این شاخص است.

طبق آمار گردآوری شده توسط بلومبرگ، سود هفت شرکت بزرگ در شاخص اس اند پی ۵۰۰ شامل اپل، مایکروسافت، آلفابت، آمازون، انویدیا، متا و تسلا، ۵۰ درصد رشد خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود این که درآمد تسلا ضعیف‌تر از پیش بینی‌ها بود اما این گروه از رشد ۳۶ درصدی که پیش از آغاز فصل انتشار درآمدها برآورد شده بود، فراتر رفت. انویدیا آخرین شرکتی است که در ۲۱ نوامبر، گزارش مالی خود را منتشر می‌کند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.