جدیدترین آمار تولید زنجیره آهن و فولاد اعلام شد

آمار تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در هفت ماهه نخست سال جاری حکایت از آن دارد که میزان تولید در این حوزه تفاوت چندانی با آمار تولید آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته نداشته و نهایت افزایش تولید متعلق به آهن اسفنجی با میزان رشد ۵.۴ درصدی است. به گزارش ایسنا، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان

کد خبر : 1954
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
جدیدترین آمار تولید زنجیره آهن و فولاد اعلام شد



آمار تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در هفت ماهه نخست سال جاری حکایت از آن دارد که میزان تولید در این حوزه تفاوت چندانی با آمار تولید آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته نداشته و نهایت افزایش تولید متعلق به آهن اسفنجی با میزان رشد ۵.۴ درصدی است.

به گزارش ایسنا، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به هفت ماهه ابتدایی سال گذشته داشته است؛ طی این مدت ۲۲ میلیون و ۱۱۲ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به ۲۰ میلیون و ۹۸۴ هزار تن تولیدی در مدت شش ماهه سال ۱۴۰۱ رشد ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. 

سه میلیون و ۲۵۵ هزار تن از آهن اسفنجی تولید شده متعلق به یکماهه مهر ماه است.

پس از آن در هفت ماهه ابتدایی سال جاری پنج میلیون و ۵۱۱ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که ۳.۷ درصد بیشتر از میزان تولید آن (پنج میلیون و ۳۱۵ هزار تن) در مدت مشابه سال گذشته است. حدود ۷۵۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی در مهر ماه امسال تولید شد.

میزان تولید محصولات فولادی در نیمه مدت مذکور سال جاری، دو درصد بیش از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مهر ماه، ۱۲ میلیون و ۷۶۶ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۱۳ میلیون تن رسیده است.

طبق آمار، در هفت ماهه نخست امسال تولید مقاطع طویل فولادی و شمش فولاد (فولاد میانی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۰.۵ و ۰.۷ درصدی داشته‌اند.  

تولید مقاطع طویل فولادی هفت میلیون و ۴۸۹ هزار تن و تولید شمش فولاد ۱۸ میلیون و ۴۹۷ هزار تن در مجموع هفت ماهه امسال ثبت شده است؛ این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب هفت میلیون و ۴۵۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی و ۱۸ میلیون و ۳۴۶ هزار تن شمش فولاد در کشور به تولید رسیده بود.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.