آمریکا طیف بی‌سیم بیشتری آزاد می‌کند

دولت آمریکا اقداماتی را به منظور آزاد کردن طیف بی‌سیم بیشتر برای نیازهای فناوری پیشرفته و افزایش تقاضای بی‌سیم در این کشور، اعلام کرد. به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد در حال انتشار یک استراتژی طیف ملی و یک یادداشت ریاست جمهوری برای مدرنیزه کردن سیاست طیف آمریکاست که شامل اقدامات جدیدی برای بهبود

کد خبر : 2057
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۳۱
آمریکا طیف بی‌سیم بیشتری آزاد می‌کند



دولت آمریکا اقداماتی را به منظور آزاد کردن طیف بی‌سیم بیشتر برای نیازهای فناوری پیشرفته و افزایش تقاضای بی‌سیم در این کشور، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد در حال انتشار یک استراتژی طیف ملی و یک یادداشت ریاست جمهوری برای مدرنیزه کردن سیاست طیف آمریکاست که شامل اقدامات جدیدی برای بهبود مدیریت طیف و دسترسی به طیف شامل مطالعه بیش از ۲۷۰۰ مگاهرتز طیف برای استفاده مجدد بالقوه است.

همزمان با رشد استفاده‌های جدید برنامه‌ریزی شده مانند وسایل نقلیه متصل که می‌توانند به اینترنت، وسایل نقلیه دیگر و منابع دیگر متصل شوند، تقاضا برای استفاده از طیف در حال افزایش است. ترافیک داده بی‌سیم تلفن همراه آمریکا در سال ۲۰۲۲، رشد ۳۸ درصدی داشت.

 کاخ سفید اعلام کرد که آزادسازی طیف بیشتر، برای خدمات بی‌سیم نسل بعدی و انواع فناوری‌های پیشرفته، زیرساخت‌ها و نیازهای دولت، حیاتی است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: نوآوری‌ها از شبکه‌های نسل پنجم (۵G) گرفته تا کشاورزی دقیق، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و ماموریت‌های ماه، به طیف وسیعی از امواج بی‌سیم نیاز دارند.

طیف شناسایی شده برای استفاده مجدد احتمالی، تقریبا دو برابر هدف اداره ملی ارتباطات و اطلاعات وزارت بازرگانی (NTIA) است که در مارس، برای شناسایی حداقل ۱۵۰۰ مگاهرتز طیف برای مطالعه به منظور استفاده‌های جدید احتمالی، اعلام شد.

کاخ سفید اعلام کرد این طیف در پنج باند می‌تواند طیف وسیعی از کاربردها، از جمله پهنای باند بی‌سیم، پهپادها و عملیات ماهواره‌ای را پشتیبانی کند.

بر اساس گزارش رویترز، کاخ سفید اعلام کرد دولت بایدن در مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده، برای پیشبرد تحقیقات، ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری و اهداف قابل اندازه گیری برای پیشبرد فناوری دسترسی به طیف، برنامه‌ریزی می‌کند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.