محاصره بیمارستان المعمدانی غزه در میان ادامه حملات/ گالانت: وارد مرحله بعدی عملیات شدیم

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه برای چهل و دومین روز در حالی ادامه دارد که نیروهای اشغالگر به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در نوار غزه ادامه می‌دهند، نگرانی‌ها در مورد تشدید بحران انسانی به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و کمک‌های غذایی به‌ویژه با اعلام یوآو گالانت از آغاز مرحله جدید عملیات زمینی در نوار غزه

کد خبر : 2113
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
محاصره بیمارستان المعمدانی غزه در میان ادامه حملات/ گالانت: وارد مرحله بعدی عملیات شدیم


تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه برای چهل و دومین روز در حالی ادامه دارد که نیروهای اشغالگر به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در نوار غزه ادامه می‌دهند، نگرانی‌ها در مورد تشدید بحران انسانی به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و کمک‌های غذایی به‌ویژه با اعلام یوآو گالانت از آغاز مرحله جدید عملیات زمینی در نوار غزه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که پس از محاصره شدن بیمارستان المعمدانی توسط نیروهای اشغالگر، ارتباط جمعیت هلال احمر با تیم‌های پزشکی خود که در بیمارستان المعمدانی در جنوب شهر غزه کار می‌کردند، به طور کامل قطع شده است.

هلال احمر فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای امدادی این سازمان در بیمارستان المعمدانی محاصره شده و علاوه بر تیراندازی شدید، صدای انفجارهایی را نیز در منطقه شنیده‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین خاطرنشان کرد که تانک‌ها بیمارستان را در میان درگیری‌های شدید محاصره کرده‌اند.

​در ادامه حملات اشغالگران به مناطق مختلف غزه رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که هواپیماهای اشغالگر حملات مستمری را به محله شیخ رضوان انجام دادند. همچنین حمله توپخانه رژیم صهیونیستی میدان فلسطین و خیابان عمر مختار در مرکز شهر غزه را هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: اشغالگران منطقه کنترل گمرکی در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. به گفته این خبرنگار، تعداد شهدا در حمله اشغالگران به یک خانه در اردوگاه النصیرات به ۱۸ تن افزایش یافت که در بین آنها زنان و کودکان نیز هستند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که در حمله نیروهای اشغالگر به گروهی از فلسطینی‌ها در شرق گذرگاه رفح در جنوب شرق این شهر، هفت تن به شهادت رسیدند.

رسانه‌های فلسطینی در خبری دیگر اعلام کردند، در بمباران رژیم صهیونیستی که اردوگاه جبالیا در شمال شرق شهر غزه را هدف قرار داد، ۱۱ تن شهید و تعدادی مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین گفت: توپخانه رژیم صهیونیستی محله‌های التفاح و الشجاعیه و خیابان یافا در شهر غزه را هدف قرار داد. اشغالگران بمب‌های دودزا به منطقه ابو اسکندر و اردوگاه جبالیا و محله الشیخ رضوان شلیک کردند.

خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد: پس از قطع اینترنت و ارتباطات هیچ‌گونه اطلاعاتی از وقایع شمال غزه نداریم.

این خبرنگار گفت: سوخت ایستگاه‌های سوخت رسانی غزه تمام شده و ارتباطات و اینترنت نیز در سراسر غزه قطع است.

این حملات در حالی است که آژیرهای هشدار در شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمدند. صدای آژیرهای خطر در کفار عزه در غلاف غزه شنیده شد.

ارتش اشغالگر مدعی کنترل بر بندر مرکزی غزه شد

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که کنترل عملیاتی بر بندر حاصل شده است. ارتش اشغالگر اعلام کرد که این امر طی عملیات مشترک نیروهای دریایی، زرهی و مهندسی علاوه بر نیروی هوایی صورت گرفت.

۸۰۷ هزار نفر از ساکنان غزه و شمال آن در خانه‌های خود ثابت قدم هستند

اداره مرکزی آمار فلسطین (دولتی) گفت: ۸۰۷ هزار نفر همچنان در غزه و استان‌های شمالی ساکن هستند، در حالی که حدود ۴۰۰ هزار نفر از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی که وارد چهل و دومین روز شده به استان‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه آواره شده‌اند.

این اداره در بیانیه‌ای روز پنجشنبه اشاره کرد که تعداد ساکنان استان‌های غزه و شمال غزه را تا شامگاه ۱۱ نوامبر ۸۰ هزار نفر برآورد کرده‌است که نماینده حدود ۱۵۲ هزار خانواده از ۱.۲ میلیون فلسطینی ساکن در آنجا هستند.

نیروهای اشغالگر بارها از مردم شمال غزه خواستند تا به سمت جنوب حرکت کنند، اما اکثر ساکنان آن مناطق بر پایداری خود در خانه‌هایشان، آواره نشدن و امتناع خود از آواره شدن تاکید کردند.

کشته شدن یک افسر دیگر ارتش رژیم صهیونیستی

مقامات اشغالگر روز پنجشنبه اعلام کردند که معاون فرمانده گروهان چتربازان رژیم صهیونیستی در درگیری در شمال نوار غزه کشته شد.

منابع عبری اعلام کردند که کاپیتان شلومو بن نون، ۲۲ ساله، معاون فرمانده گروهان در گردان ۲۰۲ تیپ چتربازان بود و در جریان درگیری‌ها در شمال نوار غزه کشته شد.

گالانت: وارد مرحله بعدی عملیات شدیم

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه مدعی شد، ارتش بخش غربی شهر غزه را «اشغال» و آن را «پاکسازی» کرده و وارد مرحله بعدی عملیات شده است.

گالانت در ادامه اظهارات واهی خود ادعا کرد: «امروز به مقری رسیدم که نیروهای ویژه آن نیز در داخل بیمارستان الشفا مشغول به کار هستند، نتایج مهمی به دست آمده است و عملیات ادامه دارد و به صورت دقیق و گزینشی، اما بسیار مصمم در حال انجام است.»

گالانت مدعی شد: نیروهای اسرائیلی با دقت، قاطعیت و با هماهنگی بسیار بالا بین هوا، دریا و زمین طبق داده‌های اطلاعاتی بسیار قوی و جامع کار می‌کنند.

گالانت در رجزخوانی خود برای مقاومت گفت: «هرچه این عملیات را عمیق‌تر کنیم، فشار بر حماس را افزایش دهیم، مقرهای بیشتری را از بین ببریم، تونل‌های بیشتری را تخریب کنیم، اعضای بیشتری را از بین ببریم و سران سازمان‌های بیشتری را سرنگون کنیم، شانس بازگرداندن افراد ربوده شده‌مان بیشتر می‌شود، زیرا این دشمن فقط زبان زور و قدرت را می‌فهمد و ما به خوبی به آنها توضیح می‌دهیم که قدرت چیست.»

آمریکا: بلینکن با گانتس در مورد انتقال کمک‌ها به غزه گفت‌وگو کرد

وزارت خارجه آمریکا گفت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه با بنی گانتس، عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای تسریع ارسال کمک‌ها به غزه و همچنین تلاش‌ها برای «جلوگیری از گسترش درگیری و تضمین آزادی گروگان‌ها» را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده توضیح داد که بلینکن به گانتس تاکید کرد که باید اقداماتی برای کاهش تنش در کرانه باختری از جمله خشونت شهرک نشینان انجام شود.

در حال تکمیل



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.