سازوکار مجلس برای بیمه کارفرمایان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سازوکاری را تعیین کردند تا براساس آن کارفرمایان در زمره مشمولین قانون تامین اجتماعی قرار گیرند. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی مواد الحاقی کمیسیون تلفیق بند «ث» ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند. طبق این مصوبه، کارفرمایان

کد خبر : 2154
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۳
سازوکار مجلس برای بیمه کارفرمایان



نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سازوکاری را تعیین کردند تا براساس آن کارفرمایان در زمره مشمولین قانون تامین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی مواد الحاقی کمیسیون تلفیق بند «ث» ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، کارفرمایان موضوع بند (۴) ماده (۲) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴.۴.۳ اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی، مشروط به عدم پوشش بیمه بازنشستگی در سایر صندوق ها به ترتیب مقرر در ماده (۲۸) قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن می‌توانند در زمره مشمولین قانون تأمین اجتماعی قرار گیرند. آیین نامه اجرائی موضوع این بند شامل مشمولین، فرایند اجرائی، تعریف استمرار پوشش بیمه ای و دستمزد مبنای کسر حق بیمه ظرف شش ماه از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

در جریان بررسی این بند، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: متاسفانه بعضا کارفرمایان از بیمه مناسبی برخوردار نیستند حال اینکه آن ها هیات مدیره هستند؛ این بند فرصتی ایجاد می کند تا کارفرمایان نیز از مزایای بیمه بهره مند شوند. احتمال دارد کارفرمایان ۶ ماه ورشکسته شوند و با این شرایط آنها اگر بیمه باشند ورشکستگی شان جبران می شود.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه نیز گفت: حدود ۲ میلیون کارفرما داریم که بیمه کارگران را برعهده دارند و باید برای این دو میلیون نفر شرایطی فراهم کرد تا تحت پوشش بیمه تامین قرار گیرند البته این نباید به صورت تکلیف باشد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.