زنگنه: حداکثر سال‌های خدمت ۳۵ سال تعیین شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه مجلس، سقف افزایش مدت خدمت ۳۵ سال است بدان معنا که حداکثر سال های خدمت برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال و یا حداکثر سن بازنشستگی برای مردان ۶۲ سال و برای زنان ۵۵ سال است. به گزارش ایسنا، محسن زنگنه با اشاره

کد خبر : 2170
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۵۴
زنگنه: حداکثر سال‌های خدمت ۳۵ سال تعیین شده است



سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه مجلس، سقف افزایش مدت خدمت ۳۵ سال است بدان معنا که حداکثر سال های خدمت برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال و یا حداکثر سن بازنشستگی برای مردان ۶۲ سال و برای زنان ۵۵ سال است.

به گزارش ایسنا، محسن زنگنه با اشاره به مصوبه امروز مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: در راستای رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی در کنار سایر مصوبات مجلس مقرر شد به صورت پلکانی سن بازنشستگی افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: براین اساس کسانی که بین ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند، مشمول هیچ‌گونه تغییری در بازنشستگی نمی‌شوند و به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نخواهد شد. کسانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌شود.

زنگنه ادامه داد: کسانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه شده و کسانی که ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهار ماه زیاد می‌شود. در نهایت کسانی که تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: سقف افزایش مدت خدمت ۳۵ سال است بدان معنا که حداکثر سال‌های خدمت برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال و یا حداکثر سن بازنشستگی برای مردان ۶۲ سال و برای زنان ۵۵ سال است.

زنگنه همچنین گفت: نگرانی‌هایی درباره این مصوبه در فضای مجازی مطرح شده که با توجه به توضیحات رئیس مجلس در صحن علنی مبنی بر اینکه سقف سنوات خدمت حداکثر ۳۵ سال است، عملا این نگرانی‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه افزایش سن بازنشستگی را تصویب کردند که اجرایی شدن این مصوبه منوط به تایید شورای نگهبان است.

با توجه به رفع ابهاماتی در رسانه‌ها درباره این مصوبه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی نوبت عصر توضیح داد: از آنجا که مطالبی پیرامون مصوبه افزایش سن بازنشستگی مطرح شده است، بنده این را روشن عرض می‌کنم که شائبه‌ای ایجاد نشود؛ در افزایش سنوات خدمت، سقف سنوات خدمت حداکثر ۳۵ سال تعیین شد و از سوی دیگر سقف سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال و برای خانم‌ها ۵۵ سال تعیین شد.

وی ادامه داد: پیرامون مصوبه امروز مجلس برداشت‌های متعددی شده است؛ تاکید می‌کنم که سقف سنوات خدمت برای کارمندان حداکثر ۳۵ سال است و تحلیل‌های مختلفی که پیرامون این مصوبه مطرح می‌شود، صحیح نیست.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.