نیاز به واردات مرغ سال آینده کم می‌شود/به دنبال تولید داخل هستیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صنعت طیور و صنعت دام به ‌دنبال این هستیم که با تکیه بر تولید داخل نیاز کشور را تامین کنیم. به گزارش ایسنا، محمدعلی نیکبخت با بیان اینکه با ظرفیت و امکاناتی که در اختیار داریم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به سمت تولید مرغ در داخل کشور برویم، اظهار کرد: با

کد خبر : 2193
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
نیاز به واردات مرغ سال آینده کم می‌شود/به دنبال تولید داخل هستیم



وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صنعت طیور و صنعت دام به ‌دنبال این هستیم که با تکیه بر تولید داخل نیاز کشور را تامین کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نیکبخت با بیان اینکه با ظرفیت و امکاناتی که در اختیار داریم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به سمت تولید مرغ در داخل کشور برویم، اظهار کرد: با همه وابستگی‌هایی که صنعت طیور به خارج از کشور دارد، تلاش می‌کنیم که صنعت متعادل شود و ضمن ایجاد تراز بین بخش‌های مختلف تولید نیز رونق داده شود.

وی ادامه داد: پیش بینی‌ها بر این است که سال آینده خیلی به واردات نیازی نداشته باشیم و نیاز کشور از تولید داخل تامین شود. همچنین به زنجیره‌ها اجازه داده خواهد شد بعد از تامین داخل و اطمینان بخشی به سمت صادرات بروند. در حال حاضر در این مسیر هستیم و برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در ارتباط با گوشت قرمز نیز همیشه مقداری کمبود داشتیم و در حال حاضر نیز کمبودهایی در این بخش داریم. قصد داریم بر تولید داخل تمرکز کنیم و در راستای تحقق این امر بناست با واحدهای تولید داخل (‌دام سبک و سنگین) قراردادهای تولید منعقد شود و آنها را با نهاده‌هایی که در اختیارشان می‌گذاریم، حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت دام سرمایه گذاری سنگینی می‌طلبند و رسیدن به نتیجه مطلوب در این بخش زمان‌برتر است گفت: ما به دنبال تولید داخل هستیم و اگر روزی هم قرار شد واردات داشته باشیم، باید دام وارد و در داخل کشور پروار کنیم یا تلیسه به عنوان دام مولد وارد و اقدام به تولید کنیم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.