رئیسی: به مجلس قوی نیاز داریم/ روحانیت مطمئن‌ترین گروه مرجع است

رئیس‌جمهوری گفت: به مجلس قوی با نظارت اثربخش نیاز داریم که ضامن شکل‌گیری دولت قوی است و جایگاه اثربخشی در ساختار نظام دارد. به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در آخرین نشست هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان در دوره پنجم، با اشاره به ایستادگی مردم فلسطین، گفت: آنان نشان دادند مردمی با اتکا به

کد خبر : 2256
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
رئیسی: به مجلس قوی نیاز داریم/ روحانیت مطمئن‌ترین گروه مرجع است



رئیس‌جمهوری گفت: به مجلس قوی با نظارت اثربخش نیاز داریم که ضامن شکل‌گیری دولت قوی است و جایگاه اثربخشی در ساختار نظام دارد.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در آخرین نشست هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان در دوره پنجم، با اشاره به ایستادگی مردم فلسطین، گفت: آنان نشان دادند مردمی با اتکا به خدا و عزت نفس هستند. امروز صفحه زرینی از مقاومت پیش چشم جهانیان باز شد و این ۴۰ روز، ایام مفتضح شدن دشمن بود.

وی با اشاره به برقراری آتش‌بس در جنگ غزه، اظهار کرد: ایستادگی مردم جواب داد و دشمن به اهدافش نرسید. آنان می‌خواستند غزه را تصرف و حماس را نابود کنند اما آنچه برای این رژیم ماند، یک نفرت عمومی در سراسر جهان علیه این رژیم بود. هیچ‌یک از کشورهای غربی دیگر نمی‌توانند اسم حقوق بشر و طرفداری از حقوق زن و کودک را بر زبان بیاورند و این مسئله به یک طنز تاریخی تبدیل شده است و نشان داده غربی‌ها از نژادپرستی و تبعیض نژادی اسرائیل حمایت می‌کنند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نظم فعلی در جهان کاملا ناعادلانه و ظالمانه است و نمی‌تواند ظالم را سر جای خودش بنشاند. ناکارآمدی شورای امنیت و سازمان ملل آشکار شده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه باید این پیروزی را به مردم فلسطین، مقاومت و خانواده شهدا تبریک گفت، تاکید کرد: یک گروه که نیروی هوایی، دریایی و نیروی زمینی شامل توپ و تانک ندارد، تنها با اتکا به ایمان و سلاح‌هایی که خودشان ساختند توانستند رژیم صهیونیستی را سرجای خود بنشانند و نشان دادند ساز و برگ نظامی نمی‌تواند در برابر ایمان پولادین مقاومت کند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از سر استیصال و ناتوانی سراغ زنان و کودکان رفته و اگر مستاصل نبودند این کار را نمی‌کردند، گفت: کمک‌رسانی به مردم غزه ضروری است و معتقدم سازمان‌های بین‌المللی کارآیی خود را از دست دادند و سازمان‌های نوظهور و همچنین ملت‌ها باید اقدامی برای حمایت از فلسطین انجام دهند.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره برگزاری انتخابات خبرگان و شورای اسلامی آن دو را ضامن تداوم جمهوریت و اسلامیت نظام دانست و گفت: به مجلس قوی احتیاج داریم که نظارت اثربخش داشته باشد؛ مجلس قوی ضامن شکل‌گیری دولت قوی است و جایگاه اثربخشی در ساختار نظام دارد. تمام نهادهای نظام مبتنی بر آرا مردمی است در حالی‌که برخی کشورها ادای رای دادن درمی‌آورند، در کشور ما حضور مردم تعیین‌کننده و کاملا دموکراتیک و مردمسالاری دینی یک حقیقت است.

نائب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مردم جایگاه تعیین‌کننده دارند و تلاش برای رضایت مردم در همه بخش‌ها مهم است. رضایت مردم موجب مشارکت عمومی و نشاط عمومی و در نهایت موجب سرمایه اجتماعی می‌شود. تمام تلاش‌ها باید برای تقویت امید و ایمان در مردم باشد و وظیفه ما به‌عنوان خدمتگزار آن است که تلاش کنیم با مردم، از مردم و در کنار مردم بودن را با تمام وجود داشته باشیم.

وی افزود: روحانیت هنوز هم مطمئن‌ترین گروه مرجع در بین مردم است و این سرمایه بزرگی است که مردم به روحانیت اعتماد دارند. روحانیت با امیدبخشی به مردم در محافل مختلف و نماز جمعه‌ها و دولت نیز در عرصه اجرایی باید برای افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی تلاش کنند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.