آغاز تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: برای اولین‌بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی (Sea bass) شروع شده و در حال انجام است. مرتضی سوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌های عمده پرورش‌دهندگان تامین بچه ماهی دریایی بوده و برای اولین‌بار در استان

کد خبر : 2370
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
آغاز تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان



ایسنا/خوزستان سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: برای اولین‌بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی (Sea bass) شروع شده و در حال انجام است.

مرتضی سوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌های عمده پرورش‌دهندگان تامین بچه ماهی دریایی بوده و برای اولین‌بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی (Sea bass) شروع شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: با تکثیر و تولید بچه ماهی سی باس در راستای تکمیل زنجیره ارزش تولید ماهیان دریایی در استان مشکلات تامین بچه ماهی پرورش‌دهندگان قفس، مزارع خرد روستایی و مزارع پرورش ماهیان دریایی رفع خواهد شد.

سوری به فعالیت ۵ مرکز تکثیر ماهیان دریایی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری از ۱۸۸ قطعه مولد سی باس میزان ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تولید شده است و تکثیر ادامه دارد. امیدواریم پس از تامین کل نیاز استان امکان صادرات بچه ماهی به سایر استان‌ها فراهم شود.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان یادآور شد: دوره پرورش ماهیان دریایی نظیر شانک و صبیتی در استخرهای خاکی معمولا ۲ ساله است، در حالی که ماهی سی باس گونه سریع‌الرشد است و یکی از گزینه‌های مطلوب و اقتصادی پرورش ماهیان دریایی محسوب می‌شود و طی یک دوره ۶-۸ ماهه به وزن بازاری می‌رسد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.