گاهی علوم انسانی غربی بر اصولی استوار است که صد درصد با اصول اسلام تفاوت دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گاهی علوم انسانی غربی بر اصولی استوار است که صد درصد با اصولی که ما از کتاب و سنت می‌گیریم مخالف و متفاوت است. این موضوع بر حیات یک مومن بسیار اثرگذار است. آیت‌الله صادق آملی لاریجانی شامگاه نهم آذر در دیدار با طلاب و نخبگان حوزه

کد خبر : 2422
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
گاهی علوم انسانی غربی بر اصولی استوار است که صد درصد با اصول اسلام تفاوت دارد



ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گاهی علوم انسانی غربی بر اصولی استوار است که صد درصد با اصولی که ما از کتاب و سنت می‌گیریم مخالف و متفاوت است. این موضوع بر حیات یک مومن بسیار اثرگذار است.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی شامگاه نهم آذر در دیدار با طلاب و نخبگان حوزه در مدرسه فقاهت مشهد در رابطه با تولید علوم انسانی – اسلامی اظهار کرد: این موضوع سرنوشت‌سازی برای ماست، زیرا برای قرن‌ها اندیشمندان اسلامی در مسیر تولید علم کار و آثار بسیار فاخری را ایجاد کردند. از زمانی که علوم انسانی از غرب به کشورهای اسلامی از جمله ایران سرازیر شدند، مانند این بود که حیات جداگانه برای خود طی کرده و با علوم ما نسبتی ندارند. 

وی افزود: حتی در فلسفه، اقتصاد، جامعه‌شناسی و علوم دیگر نیز به این صورت است. این موضوع به دلیل نسبتی که باید بین معارف اسلامی و آنچه از غرب می‌آید ایجاد شود، در زمانه ما اهمیت بالایی دارد. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: گاهی علوم انسانی غربی بر اصولی استوار است که صد درصد با اصولی که ما از کتاب و سنت می‌گیریم مخالف و متفاوت است. این موضوع بر حیات یک مومن بسیار اثرگذار است. به عنوان مثال یک روانشناس متدین، زمانی که قرآن می‌خواند یک تلقی از انسان پیدا می‌کند، اما وقتی کتاب‌های روانشاسی غربی را درس می‌دهد، در درون خود به تناقضی می‌رسد و همان تناقضی که ممکن است در جامعه پدید بیاید، در درون یک شخص متدین نیز ایجاد می‌شود.

آملی لاریجانی ادامه داد: کتابی داریم که نور است و هدایت برای بشر. آن وقت در مسائل اقتصادی هیچ نظری نداریم؟ مگر می‌شود؟ بنابراین این مسئله مهمی برای ماست که نسبت خودمان را با علومی که از غرب می‌آید نشان دهیم. 

این خبر تکمیل می‌شود…



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.