مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی چقدر افزایش یافت؟

طبق گفته وزیر ارتباطات در یک سال و نیم گذشته تعداد مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بعضا ۵ تا ۶ برابر و حتی ۸ برابر افزایش پیدا کرده است که این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است. به گزارش ایسنا، هفته اول آذرماه با خبر استفاده

کد خبر : 2434
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۰۵
مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی چقدر افزایش یافت؟



طبق گفته وزیر ارتباطات در یک سال و نیم گذشته تعداد مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بعضا ۵ تا ۶ برابر و حتی ۸ برابر افزایش پیدا کرده است که این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است.

به گزارش ایسنا، هفته اول آذرماه با خبر استفاده بیش از ۴۰ میلیون ایرانی از پیام‌رسان های داخلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است توسعه پیام رسان‌های بومی امروز به حدی رسیده که هم اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران از آنها استفاده می‌کنند، در صورتی که زمانی قابل تصور نبود که ما بتوانیم سکوهایی داشته باشیم که قابلیت میزبانی از ده‌ها میلیون کاربر را داشته باشند.

 مسئله‌ای که وی در حاشیه جلسه هیأت دولت هم به آن اشاره کرد و گفت: شاید اگر دو سال قبل صحبت می‌کردیم ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی به شکلی که امروز وجود دارد فراهم نبود که مهم‌ترین آن مخاطب است.

وزیر ارتباطات تأکید کرد در یک سال و نیم گذشته مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بعضا تا پنج تا شش برابر و حتی تا ۸ برابر افزایش پیدا کرده است. این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است. حضور مردم هم موضوعی است هم که برای کسب و کار مهم است.

از سوی دیگر در هفته‌ای که گذشت وزیر ارتباطات کشورمان با هدف دیدار با وزرای ارتباطات و تجارت عراق و بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و روابط تجاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بغداد سفر کرد و در جریان این سفر یک روزه، دو کشور یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری‌های مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا کردند.

از دیگر خبرهای مهمی که در این هفته منتشر شد می‌توان به تعطیلی مراکز داده غیراستاندارد دستگاه‌های دولتی اشاره کرد. معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران  در خصوص وضعیت آن دسته از مراکز داده دستگاه‌های دولتی که در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد اگر مراکز داده‌ای را شناسایی کردیم که از استانداردهای در نظر گرفته شده، فاصله بسیاری داشتند و امکان اصلاح برای آن‌ها وجود نداشت، راهکار جایگزین استفاده از زیرساخت یکپارچه ابر دولت است تا ضمن برخورداری از ضریب قابل توجهی از امنیت و پایداری؛ با تمرکز بیشتر بر افزایش کیفیت، به ارائه خدمات خود بپردازند.

علاوه بر موارد گفته شده الزام اپراتورها به ارائه بسته‌های متنوع اینترنتی دیگر خبر مهمی بود که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد.

سپهر دادجوی توکلی – در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که شورای رقابت علیه این اقدام اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی (براساس شکایت‌های واصله از سوی مردم) مصوبه‌ای صادر و اپراتورها را ملزم کرد که بسته‌های اینترنتی متنوع‌تر با حجم بالا که در حقیقت ذائقه مصرف‌کنندگان را پاسخ می‌دهد، ارائه دهند.

بر این اساس شورای رقابت در جلسه ۶۲۳ خود که سه‌شنبه هفتم آذر ماه برگزار شد، اپراتورهای تلفن همراه ارائه بسته‌های با حجم بالا با مدت زمان مصرف کوتاه که در حقیقت نوعی انحصار ارائه خدمات بسته‌های اینترنتی است را مورد مخالفت قرار داد و تصویب کرد که این اپراتورها ملزم به ارائه بسته‌های متنوع با حجم بالا در زمان عادی هستند.

اواسط هفته همچنین همایش تبیین قوانین توسعه دولت هوشمند و حکمرانی داده‌های ملی با حضور مسئولان برگزار شد.

رضا باقری اصل- دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات- در این همایش گفت: در حال حاضر که وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌شویم که بیش از ۵۲۰۰ شناسنامه خدمت و در حدود ۶۳ درصد متصل هستند، کاملا مشخص است که بعضی دستگاه‌ها مانند تامین اجتماعی، آموزش و پرورش و امور مالیاتی در این حوزه پیشرو هستند.

در این همایش آخرین وضعیت اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توسط معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات تشریح شد. به گفته وی در سال ۱۴۰۰، ۱۰ دستگاه، در سال ۱۴۰۱، ۱۲۹ و در آذرماه سال جاری ۱۳۷ دستگاه متصل شده‌اند. همچنین ۲۹ میلیون کاربر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند داریم که احراز هویت و ثبت نام کرده‌اند و از مرحله اتصال گذر کرده‌اند و موضوع اتصال جدی ندارند و بحث تکمیل خدمات را پیگیری می‌کنند.   

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.