اعمال مراقبت‌های پس از آزادی برای مرتکبان سرقت‌های خشن

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از اعمال مراقبت‌های پس از آزادی برای مرتکبان سرقت‌های خشن خبر داد و هدف از آن را نظارت بر این افراد و ارائه حمایت‌های اجتماعی و مددکاری به آنان اعلام کرد. به گزارش ایسنا، ابوالفضل نیکوکار درباره راهکارهای کاهش خشونت در جامعه گفت: ارتقاء آگاهی

کد خبر : 2440
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
اعمال مراقبت‌های پس از آزادی برای مرتکبان سرقت‌های خشن



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از اعمال مراقبت‌های پس از آزادی برای مرتکبان سرقت‌های خشن خبر داد و هدف از آن را نظارت بر این افراد و ارائه حمایت‌های اجتماعی و مددکاری به آنان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل نیکوکار درباره راهکارهای کاهش خشونت در جامعه گفت: ارتقاء آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی گام بلند معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیشگیری از خشونت است.

وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و با هماهنگی‌های صورت گرفته، برای محکومانی که مرتکب سرقت‌های خشن شده‌اند، از طریق مراقبت‌های پس از آزادی، نظارت ویژه صورت می‌گیرد و مورد حمایت‌های اجتماعی و مددکاری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت محتواهای مختلف رسانه‌ای در قالب نماهنگ و بروشور، ارسال پیامک‌های پیشگیری از خشونت در راستای ارتقاء آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی، همکاری و هماهنگی و استفاده از ظرفیت و توانایی نهادهای مردمی در راستای پیشگیری از خشونت و بکارگیری ظرفیت نهادهای مردمی از طریق شناسایی اساتید و مدرسان کنترل خشم و برگزاری کارگاه آموزش کنترل خشم از جمله برنامه‌هایی است که در راستای پیشگیری از خشونت در حال انجام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تصریح کرد: همچنین مراقبت‌های ویژه از محکومان مرتکب سرقت‌های خشن پس از آزادی با هدف نظارت بر آن‌ها و ارائه حمایت‌های اجتماعی و مددکاری به آنان از اقدامات سال ۱۴۰۲ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بوده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، نیکوکار خاطرنشان کرد: مهارت‌هایی از جمله ارتباط بدون خشونت برای دانش‌آموزان، توسعه صلح و سازش و روش های حل مسئله، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تهران به کودکان و نوجوانان آموزش داده شده است. همچنین جلسات همفکری و هم افزایی برای تعامل و همکاری در اجرای برنامه‌ها با سازمان‌های متولی از جمله اداره کل اقدامات تامینی و تربیتی زندان‌های استان تهران و آموزش و پرورش برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: برگزاری کارگاه و جلسات آموزشی با حضور قضات و حقوقدانان در راستای ترسیم عواقب خشونت و مدیریت خشم از برنامه‌های معاونت است که با همکاری آموزش و پرورش در شهرستان‌هایی که دارای بافت سنتی هستند و آمار خشونت در آن‌ها زیاد است، صورت گرفته است.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.