اقدامات خوب داخلی برای تولید خودروهای برقی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در داخل کشور گام‌های خوبی برای تولید خودروهای برقی برداشته شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر تولید این نوع خودروها تجاری شود. حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت گام برداشتن در جهت برقی کردن خودروها، بیان کرد: امروز دنیا

کد خبر : 2454
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۳۵
اقدامات خوب داخلی برای تولید خودروهای برقی



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در داخل کشور گام‌های خوبی برای تولید خودروهای برقی برداشته شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر تولید این نوع خودروها تجاری شود.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت گام برداشتن در جهت برقی کردن خودروها، بیان کرد: امروز دنیا به سمت خودروهای برقی گام برداشته است، حتی برخی از کشورهای توسعه یافته آرام آرام در حال عبور از خودروهای هیبریدی بوده و به خودروهای برقی روی آورده اند، ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه چقدر در کشور برای آلودگی هوا هزینه پرداخت کنیم؟ اظهار کرد: گاهی نزدیک به یک سوم تا یک چهارم بودجه کشور صرف هزینه هایی می شود که آلایندگی به کشور تحمیل می کند. حتی عزیزانی در کشور ما به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. باید یک تدبیر جدی برای مقابله با معضل آلودگی هوا اندیشیده شود. یکی از این تدابیر انتقال واحدهای تولیدی از کلانشهرها و شهرها به خارج شهر است. کار دیگر این است که سوخت خودروها را پاک کنیم، به عبارت دیگر از خودورهای برقی استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خودروهای برقی بهترین جایگزین برای خودروهای فعلی هستند که در کاهش آلودگی هوا نیز نقش موثری دارد. درست است که در ابتدای کار ایجاد زیرساخت ها و خریداری ماشین های برقی مقداری هزینه بر است اما برای سلامت مردم ضروری است که در این حوزه گام برداریم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در داخل کشور نیز اقدامات خوبی برای تولید خودروهای برقی انجام شده است. بنده بازدیدی از مپنا داشتم و به عینه دیدم که در این زمینه گام هایی برداشته شده است. امیدوار هستیم این تولیدات تجاری سازی شده و به سرعت در بازار جای خود را پیدا کند. دولت نیز باید با درنظر گرفتن مشوق هایی، مردم را به تعویض خودروهای بنزینی با خودروهای برقی تشویق کند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.