احیای اتاق‌های تکنولوژی در مدارس ابتدایی استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اتاق‌های تکنولوژی با هدف تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری در مدارس ابتدایی استان سمنان، طراحی و احیا می‌شود. آرزو مرادی‌نسب معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان ۱۳ آذرماه از تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و طراحی اتاق‌های تکنولوژی در مدارس ابتدایی استان، خبر داد و اظهار

کد خبر : 2517
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۵۱
احیای اتاق‌های تکنولوژی در مدارس ابتدایی استان سمنان



ایسنا/سمنان معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اتاق‌های تکنولوژی با هدف تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری در مدارس ابتدایی استان سمنان، طراحی و احیا می‌شود.

آرزو مرادی‌نسب معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان ۱۳ آذرماه از تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و طراحی اتاق‌های تکنولوژی در مدارس ابتدایی استان، خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرایی‌شدن اهداف عملیاتی ۶ و ۱۴ سند تحول بنیادین و با توجه به حصول ۷۰ درصد یادگیری دانش‌آموزان از محیط غنی، توسعه و بهسازی محیط‌های آموزشی با احیاء اتاق‌ تکنولوژی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که محیط یادگیری دانش‌آموزان باید از کلاس‌های درس به سمت تنوع و پویایی سوق پیدا کند، افزود: وظیفه آموزش و پرورش، خلق موقعیت‌های یادگیری و ایجاد زمینه‌های متنوع کسب تجارب دسته‌اول است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اتاق‌های بازی، سایت، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه‌های موضوعی و… از سنوات گذشته در مدارس ابتدایی وجود داشته؛ اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که به این محیط‌های یادگیری، توجه کافی نشده و این تجهیزات در برخی مدارس بدون استفاده و بهره‌برداری مانده‌اند.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس در راستای احیا و تقویت امکانات موجود در مدارس، متناسب با اقتضائات فرهنگی و آموزشی، اقدامات مؤثری انجام دهند.

مردای‌نسب هم‌چنین از مدیران و معلمان مدارس خواست: تا از ظرفیت‌های موجود در منطقه، محله و معلمان توانمند مدرسه در راستای تهیه، تجهیز و ساخت ابزارآلات آموزشی و دست‌سازه‌ها استفاده کرده و در مسیر توسعه و غنی‌سازی محیط‌های آموزشی، گام‌های مؤثری بردارند.

وی اضافه کرد: توصیه می شود در صورت رویارویی با انباشت وسایل و ابزار با تکیه بر طرح خواهرخواندگی و برادرخواندگی نسبت به توزیع در دیگر مدارس اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: از ۴۹۹ مدرسه ابتدایی استان، بیش از نیمی از مدارس به امکانات اتاق تکنولوژی دسترسی دارند که در سال تحصیلی پیشِ رو با برنامه‌ریزی مناسب، مورد توجه جدی مدیران و معلمان در فرایند یاددهی و یادگیری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.