سهم اصناف از مالیات ۷ درصد است/ میانگین مالیات اصناف تهران کمتر از ۱۰ میلیون

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اصناف از مالیات کل کشور کمتر از هفت درصد است، اعلام کرد: میانگین مالیات پرداختی اصناف تهران کمتر از ۱۰ میلیون تومان بود. به گزارش ایسنا، هادی سبحانیان در نشست هم اندیشی با مجمع صنفی اتاق اصناف تهران اظهار کرد: راهبرد کلی دولت این نیست که

کد خبر : 2628
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
سهم اصناف از مالیات ۷ درصد است/ میانگین مالیات اصناف تهران کمتر از ۱۰ میلیون



رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اصناف از مالیات کل کشور کمتر از هفت درصد است، اعلام کرد: میانگین مالیات پرداختی اصناف تهران کمتر از ۱۰ میلیون تومان بود.

به گزارش ایسنا، هادی سبحانیان در نشست هم اندیشی با مجمع صنفی اتاق اصناف تهران اظهار کرد: راهبرد کلی دولت این نیست که منابع بودجه را با مالیات ستانی از اصناف تامین کند.

وی گفت: نفت سرمایه نسل های آینده است و همه ما باید تلاش کنیم کشور با درآمدهای مالیاتی اداره شود.

سبحانیان همچنین اظهار کرد: نگاه ما به فعالان اقتصادی به خصوص فعالان بزرگ و شناسنامه ‌دار این است که این افراد، شریک راهبردی ما هستند؛ بنابراین اگر موانعی بر سر راه آنان ایجاد کنیم، در واقع هر دو طرف متضرر می ‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای پایانه های فروشگاهی سامانه مودیان گفت: با همراهی و مشارکت همه ارکان حاکمیت و فعالان اقتصادی، این قانون را برای گسترش عدالت مالیاتی به نفع اقتصاد مولد اجرایی خواهیم کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: تکریم مودیان شعار محوری نظام مالیاتی در دوره تحولی است. همه سیاست های سازمان حول این شعار محوری خواهد بود. برگزاری میز خدمت و راه اندازی سامانه یکپارچه ۱۵۲۶ برای پاسخگویی به مودیان هم در همین راستا است.

گفتنی است؛ لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان در اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در مجلس شورای اسلامی ۲۶ تیرماه سال جاری در مجلس تصویب شده بود که پس از ایرادات شورای نگهبان، اصلاح و مجددا به این شورا ارسال شده بود که اینک به تصویب نهایی رسیده و از اول دیماه لازم الاجرا است.

انتهای پیام 



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.