تهیه طرح عملیات اضطراری برای رسیدگی فوری به مردم غزه توسط وزارت بهداشت کشورمان

وزیر بهداشت در هفتمین نشست اضطراری سازمان جهانی بهداشت با موضوع غزه با اشاره به ضرورت هماهنگی تمامی وزارتخانه های بهداشت کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت و سایر شرکا در ارائه پاسخ به فوریت های سلامت در غزه، گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران یک طرح عملیات اضطراری برای رسیدگی فوری به مردم مظلوم غزه

کد خبر : 2650
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
تهیه طرح عملیات اضطراری برای رسیدگی فوری به مردم غزه توسط وزارت بهداشت کشورمان



وزیر بهداشت در هفتمین نشست اضطراری سازمان جهانی بهداشت با موضوع غزه با اشاره به ضرورت هماهنگی تمامی وزارتخانه های بهداشت کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت و سایر شرکا در ارائه پاسخ به فوریت های سلامت در غزه، گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران یک طرح عملیات اضطراری برای رسیدگی فوری به مردم مظلوم غزه تهیه کرده است که می تواند با سازمان جهانی بهداشت به اشتراک گذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در این نشست که به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به مجروح شدن بیش از ۴۶ هزار نفر از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تا کنون، یادآور شد: نظام مراقبت‌های بهداشتی در فلسطین نیز به طور کامل از بین رفته است و ده‌ها بیمارستان و مرکز بهداشتی به دلیل حملات مداوم این رژیم جعلی، قادر به ارائه خدمات (بهداشتی – درمانی) نیستند. این شرایط سخت، تاریخ این رژیم را که مملو از ترورها، قتل عام و شکنجه کودکان و زنان بی گناه است، نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه با اندوه عمیق شاهد وقوع یک فاجعه انسانی در فلسطین هستیم، گفت: تعداد قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به طرز غم انگیزی به بیش از ۱۷ هزار نفر رسیده که ۷۰ درصد قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

وی خواستار مداخله فوری و قاطع بین المللی برای توقف جنایات جنگی و اقدامات نسل کشی رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد: از دبیر کل سازمان ملل متحد، به دلیل استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل، هشدار رسمی به شورای امنیت در مورد تهدید جهانی ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و درخواست آتش بس، سپاسگزاریم.

وزیر بهداشت ضمن محکوم کردن کشورهایی که قطعنامه های آتش بس علیه مردم مظلوم غزه را وتو می کنند، یادآور شد: بر اساس قوانین بین‌المللی، همه کشورها به ویژه کشورهایی که خود را به اصطلاح مدافع حقوق بشر می دانند و به مسئولیت خود عمل نکرده اند، باید نسبت به نقش خود در این وضعیت فاجعه بار پاسخگو باشند.

دکتر عین اللهی از آمادگی وزارت بهداشت کشورمان برای کمک به نظام سلامت غزه و حفاظت از سلامت مردم آن منطقه خبر داد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با تجسم ماموریت ذاتی خود، آماده اعزام فوری پرسنل بهداشتی و پزشکی برای رسیدگی به نیازهای فوری و ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی در غزه است.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر بسیج منابع و امکانات کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت برای از بین بردن وضعیت ناراحت کننده در غزه، تاکید کرد: نظارت دقیق بر کمبود منابع ضروری مانند تجهیزات پزشکی، سوخت، آب آشامیدنی و سایر نیازهای اساسی و نیز رسیدگی به آوارگان و کنترل شیوع بیماری ها با اتخاذ تدابیر لازم، ضروری است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به عدم دسترسی کامل به منطقه غزه، لازم است سازمان جهانی بهداشت وضعیت فعلی غزه را به طور جامع تجزیه و تحلیل کرده و با کمک همه کشورهای عضو، یک برنامه عملیاتی برای پاسخ به فوریت ها و نیازمندی های مردم غزه تهیه کند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.