صحبت از حقوق بشر با وجود داشتن حق وتو امری غیر قابل باور است

مرضیه هاشمی گفت: با وجود داشتن حق وتو برای ۵ کشور، صحبت کردن از حقوق بشر امری غیرباور است، وقایع غزه باعث بیدار شدن وجدان بسیاری از ملت‌ها شد. به گزارش ایسنا، مرضیه هاشمی، روزنامه‌نگار و مستندساز آمریکایی امروز در همایش روز جهانی حقوق بشر با عنوان حقوق‌بشر از نظر تا عمل که در دانشگاه

کد خبر : 2654
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
صحبت از حقوق بشر با وجود داشتن حق وتو امری غیر قابل باور است



مرضیه هاشمی گفت: با وجود داشتن حق وتو برای ۵ کشور، صحبت کردن از حقوق بشر امری غیرباور است، وقایع غزه باعث بیدار شدن وجدان بسیاری از ملت‌ها شد.

به گزارش ایسنا، مرضیه هاشمی، روزنامه‌نگار و مستندساز آمریکایی امروز در همایش روز جهانی حقوق بشر با عنوان حقوق‌بشر از نظر تا عمل که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: به نظر بنده سازمان های بین المللی در راستای منافع کشورهای قدرتمند شکل گرفته و حفظ هژمونی آمریکا نسبت به منافع کشورها ارجحیت داشته است.

وی افزود: عملکرد ضعیف سازمان‌های بین المللی در طول تاریخ بارها اثبات رسیده است، به طور مثال با وجود شعارهای حقوق بشری  اسرائیل به صورت نامشروع به وجود آمد و حقوق ملت فلسطین نادیده گرفته شد.

هاشمی ادامه داد: در حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطین تمام کشورها به دنبال آتش‌بس بودند؛ اما این توافق با وتوی آمریکا مواجه شده است.

این روزنامه‌نگار آمریکایی عنوان کرد: این وتو در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در غزه کشته شدند که عمدتا کودکان و غیرنظامیان بودند.

هاشمی بیان کرد: با وجود داشتن حق وتو برای ۵ کشور، صحبت کردن از حقوق بشر امری غیرباور است، وقایع غزه باعث بیدار شدن وجدان بسیاری از ملت‌ها شد و تردیدهای زیادی در خصوص حق وتو ۵ کشور ایجاد شد.

این مستندساز آمریکایی با اشاره به تحریف تاریخ توسط رژیم صهیونیستی بیان کرد: در بسیاری از رسانه‌های غربی وقایع به صورت وارونه برای ملل تصویرسازی می شود، در این رسانه به دروغ گفته می‌شود که رژیم صهیونیستی پیش از فلسطین‌ها در این منطقه بوده و این منطقه توسط این رژیم آباد شده است.

وی افزود: البته با وجود این وارونه سازی های رژیم صهیونیستی، به دلیل عمق بالای جنایات و کشتار کودکان با بمب‌های فسفری بسیاری از مردم به حقانیت مردم غزه پی بردند، در این شرایط این سوال مطرح می شود که نقش سازمان‌های حقوق بشر چیست؟

هاشمی بیان کرد: این عملکرد نشان می‌دهد که حقوق بشری وجود ندارد و این سازمان‌ها عملا منافع کشورهای قدرتمند را تامین می‌کند، این اقدامات در خصوص لیبی و ویتنام و عراق نیز صادق است، کشورهای غربی با تمسک به حقوق بشر به این کشورها حمله کردند. این اقدامات باعث بی‌خاصیت شدن سازمان‌های بین المللی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با شکل‌گیری سازمان‌های جدید در فضای بین المللی شاهد ارزش‌گذاری یکسان مفهوم حقوق بشر باشیم. سازمان‌هایی مستقل که عدالت را در سرلوحه خود قرار می‌دهند و براساس منافع کشورهای قدرتمند تصمیم‌گیری نخواهند کرد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.