آیا گرمای هوای پاییزه تهران کم‌سابقه است؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: «کمینه» دمای هوای تهران (دمای شبانه) طی دیروز و امروز (۱۹ و ۲۰ آذرماه) نسبت به مدت مشابه در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است این در حالیست که تهران طی سایر روزهای آذرماه‌های سال‌های قبل دمای بالاتری را تجربه کرده بود. صادق ضیاییان

کد خبر : 2666
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
آیا گرمای هوای پاییزه تهران کم‌سابقه است؟



رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: «کمینه» دمای هوای تهران (دمای شبانه) طی دیروز و امروز (۱۹ و ۲۰ آذرماه) نسبت به مدت مشابه در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است این در حالیست که تهران طی سایر روزهای آذرماه‌های سال‌های قبل دمای بالاتری را تجربه کرده بود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی دیروز و امروز (۱۹ و ۲۰ آذرماه) بیشترین دمای کمینه نسبت به روزهای مشابه در ۵۰ سال اخیر ثبت شده است اما در کل آذرماه‌های سال‌های قبل دمای کمینه پایتخت حتی به ۱۴ درجه  سلسیوس هم رسیده بود.

وی درباره امکان تداوم گرمای شبانه هوای تهران طی روزهای آینده گفت:  انتظار داریم با ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۲۱ آذرماه) توده هوای کنونی تغییر کند بنابراین در پنجشنبه تا شنبه هفته بعد (۲۳ تا ۲۵ آذرماه) به‌ویژه جمعه و شنبه کاهش دما در تهران پیش‌بینی می‌شود. سایر مناطق کشور نیز در جریان عبور این سامانه کاهش دما را تجربه می‌کنند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از اواخر وقت امروز بارش‌های خفیفی در مرزهای غربی آغار می‌شود، اظهارکرد: این سامانه در روزهای آینده  فعال‌تر می‌شود، به‌گونه‌ای که سه‌شنبه در شمال غرب، چهارشنبه در نیمه غربی و پنجشنبه در اغلب نقاط کشور شاهد بارش خواهیم بود.

ضیاییان در پایان گفت: تهرانی‌ها چهارشنبه بارش را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.