گزارش رئیس بانک مرکزی از تداوم کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی

رئیس جمهور تصریح کرد: مشارکت در انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت اجتماعی است، اما لازم است همه وجوه و جلوه‌های این مشارکت در راستای مردمی‌سازی امور و حضور و شرکت مردم در شئون اجتماعی مختلف مورد توجه باشد. به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با تاکید بر اهتمام

کد خبر : 2718
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
گزارش رئیس بانک مرکزی از تداوم کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی



رئیس جمهور تصریح کرد: مشارکت در انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت اجتماعی است، اما لازم است همه وجوه و جلوه‌های این مشارکت در راستای مردمی‌سازی امور و حضور و شرکت مردم در شئون اجتماعی مختلف مورد توجه باشد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با تاکید بر اهتمام همه مسئولان به افزایش مشارکت اجتماعی افزود: مشارکت در انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت اجتماعی است، اما لازم است همه وجوه و جلوه‌های این مشارکت در راستای مردمی‌سازی امور و حضور و شرکت مردم در شئون اجتماعی مختلف مورد توجه باشد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسئله پدافند غیرعامل و ضرورت توجه همه مسئولان به رعایت اتقان در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات، بر ضرورت همکاری کامل دستگاه‌ها با سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد.

در ادامه جلسه امروز رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای کاهش رشد نقدینگی به ۲۵ درصد، پایان سال ۱۴۰۲را زمان تحقق این هدف اعلام و اظهار کرد: نرخ رشد پایه پولی نیز که در ابتدای سال ۴۵ درصد بود، در حال حاضر به ۳۸.۵ درصد رسیده و با تدابیر اتخاذ شده و اقدامات در حال انجام تا پایان سال به زیر ۳۰ درصد خواهد رسید.

فرزین همچنین با اشاره به برخی مطالب منتشره مبنی بر منفی شدن تراز تجاری کشور گفت: صادرات برق، نفت و برخی کالاهای دیگر که صادرات آنها از مبادی گمرکی صورت نمی‌گیرد در گزارش گمرک کشور لحاظ نمی‌شود و لذا گزارش منتشره از سوی گمرک ملاک تراز تجاری کشور نیست؛ تراز تجاری کشور در ۶ ماهه ابتدایی سال مثبت ۱۱ میلیارد دلار بوده و حتی حساب جاری نیز ۶.۴ درصد مثبت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ارائه گزارشی از حوزه فعالیت خود، به موفقیت‌های این وزارتخانه در حوزه سینمایی اشاره و از شکسته شدن رکوردهای مختلف در این زمینه خبر داد و گفت: بالاترین آمار تماشاگران سینما در سال‌های گذشته ۲۶ میلیون نفر بوده که با آمار و روال فعلی پیش‌بینی می‌شود تعداد تماشاگران سینما در سال ۱۴۰۲ از عدد ۳۳ میلیون نفر فراتر رفته و رقم فروش در سینمای کشور به هزار میلیارد تومان بالغ شود. آغاز فعالیت ۱۳۰۰ کانون فرهنگی-هنری بانوان در مساجد سراسر کشور نیز از جمله خبرهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز هیئت دولت بود.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ایجاد هژمونی فرهنگی برای مقابله با تهاجمات و جریانات سوءفرهنگی است، از مسئولان دولتی خواست با ارائه عملکرد و دستاوردهای دولت مردمی، در تحقق این هدف مهم سهیم باشند.

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت نیز گزارشی از برگزاری این اردوها ارائه کرد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از گزارش‌های ارائه شده در جلسه، بر ضرورت روایت و تبیین دقیق، به‌هنگام و هنرمندانه پیشرفت‌ها و اقدامات صورت گرفته در دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: مسئول اصلی روایت پیشرفت‌ها و اقدامات در وهله اول خود وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هستند.

رئیسی همچنین در ابتدای جلسه امروز با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مبانی جامعه‌سازی قرآنی و تلاش برای تعالی و نجات انسان را در مرام و سیره حضرت فاطمه اطهر (س) بسیار برجسته دانست و افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم به برکت نام و وجود حضرت زهرا برکات خود را بر ما و امت اسلامی نازل فرموده و پیروزی قطعی و فوری را نصیب مردم مظلوم و مقتدر غزه نماید.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.