سیدحسن خمینی: از این پس داعیه حقوق بشر از سوی غربی‌ها شوخی است

تولیت آستان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دیدار رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به مواضع آمریکا و اروپا در قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: از این پس داعیه حقوق بشر از سوی غربی‌ها شوخی است. به گزارش ایسنا، سعد سکندر خان رییس موسسه فرهنگی اکو، با حضور در حرم امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری

کد خبر : 2720
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
سیدحسن خمینی: از این پس داعیه حقوق بشر از سوی غربی‌ها شوخی است



تولیت آستان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دیدار رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به مواضع آمریکا و اروپا در قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: از این پس داعیه حقوق بشر از سوی غربی‌ها شوخی است.

به گزارش ایسنا، سعد سکندر خان رییس موسسه فرهنگی اکو، با حضور در حرم امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

سیدحسن خمینی در این دیدار با تلخ خواندن روند اتفاقات فلسطین اظهار کرد: این اتفاقات یک امر را به خوبی نشان داده و آن دروغگویی مدعیان حقوق بشر است. انسان متعجب می شود از حاکمان غربی که قریب بیست هزار نفر که اکثرا زن و کودک هستند کشته می‌شوند، اما گویی اتفاقی نیفتاده است. 

وی افزود: دولت آمریکا با ‌وتوی قطعنامه شورای امنیت نشان داد حامی این جنایات است و به هیچ عنوان نمیتوان دولت امریکا را از مسئولیت این نسل کشی مبرا کرد، لذا این واقعیت با اینکه تلخ است، اما دروغگویی آمریکایی‌ها را به خوبی به جهان نشان می‌دهد.

تولیت آستان رهبر کبیر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دولت‌های اروپایی نیز در این عرصه مفتضح شدند، گفت: نمیدانم جنایاتی که واقع می‌شود را دولتمردان اروپایی چگونه می‌توانند با مبانی فکری ای که مدعی آن بودند، تطبیق دهند؟

وی ادامه داد: اگر ما از حقوق انسان از دفاع میکنیم از مبنای اسلامی است، اما از این پس داعیه حقوق بشر از سوی  غربی‌ها شوخی است. 

سید حسن خمینی با تأکید بر دنبال کردن این موضوع از سوی موسسه فرهنگی اکو، تصریح کرد: اینکه یک گروه جنایتکار هر بلایی بخواهند بر سر یک ملت بیاورند و دولت‌های جهان حق را به آنها بدهند بسیار غیر قابل قبول است و وظیفه موسساتی چون اکو در بیان این موضوع بسیار مهم است. 

وی با اشاره به سویه های مشترک کشورهای اکو به ویژه ایران، ترکیه و پاکستان گفت: اگر تعاملات اقتصادی زیرساخت فرهنگی نداشته باشد دچار مشکل می‌شود. 

سعد سکندرخان نیز ضمن بیان خلاصه‌ای از فعالیت‌های موسسه متبوع خود، مطالبی را در خصوص جنگ اخیر غزه بیان کرد.

خاطرنشان می‌شود سازمان همکاری های اقتصادی (ECO)، یک سازمان منطقه ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط دولت های ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد.

در سال ۱۹۹۲ سازمان اکو گسترش یافت و هفت عضو جدید از جمله جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، جمهوری تاجیکستان، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان به آن اضافه شدند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.