رویترز: حماس غزه را به یک هزارتوی مرگبار برای اسرائیل تبدیل کرده است

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، حماس خیابان‌های نوار غزه را برای سربازان رژیم صهیونیستی تبدیل به یک «هزارتوی مرگبار» کرده است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی از تبدیل شدن خیابان‌های غزه به یک هزارتوی مرگبار برای ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل تسلط رزمندگان فلسطینی بر جغرافیای منطقه و شبکه وسیع تونل‌ها در زیر

کد خبر : 2774
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۴۸
رویترز: حماس غزه را به یک هزارتوی مرگبار برای اسرائیل تبدیل کرده است



خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، حماس خیابان‌های نوار غزه را برای سربازان رژیم صهیونیستی تبدیل به یک «هزارتوی مرگبار» کرده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی از تبدیل شدن خیابان‌های غزه به یک هزارتوی مرگبار برای ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل تسلط رزمندگان فلسطینی بر جغرافیای منطقه و شبکه وسیع تونل‌ها در زیر آن خبر داده است.

رویترز در این گزارش می‌نویسد: «تلفات ارتش اسرائیل در غزه حالا تقریبا ۲ برابر تلفاتی است که در جریان حمله زمینی سال ۲۰۱۴ به آنجا متحمل شد. این تلفات نشانگر این است که این ارتش تا میزانی به داخل این منطقه ورود پیدا کرده و همچنین نشان دهنده استفاده موثر حماس از تاکتیک‌های جنگ چریکی و یک زرادخانه گسترده است».

کارشناسان نظامی صهیونیست، یک فرمانده نظامی و یک منبع وابسته به حماس شرح دادند که چطور این گروه فلسطینی از انبار بزرگ تسلیحات، دانش بر زمین منطقه و شبکه وسیع تونل‌های خود برای تبدیل خیابان‌های غزه به یک هزارتوی مرگبار استفاده کرده است.

رویترز نوشته آن‌ها در انبارهای تسلیحاتی خود سلاح‌هایی اعم از پهپادهای مجهز به نارنجک تا تسلیحات ضد تانک قدرتمند را دارند.

طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی تل‌آویو، از زمان شروع عملیات زمینی اسرائیل در غزه در اواخر ماه اکتبر، حدود ۱۱۰ سرباز اسرائیلی در ضمن تلاش تانک‌ها و نیروهای پیاده‌نظام آن برای نفوذ به شهرها و اردوگاه‌های آوارگان کشته شده‌اند. حدود یک چهارم این کشته‌ها را خدمه تانک تشکیل می‌دهند.

در مقایسه، در جنگ سال ۲۰۱۴ زمانی که اسرائیل یک عملیات زمینی محدودتر سه هفته‌ای را بدون داشتن هدف از بین بردن حماس اجرا کرد، طبق آمار رسمی خودش ۶۶ کشته داشت.

«یاکوف آمیدرور» یک مشاور امنیت داخلی سابق و ژنرال بازنشسته اسرائیلی که اکنون برای «موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا» کار می‌کند گفت: «ابعاد این جنگ با جنگ سال ۲۰۱۴، جنگی که در جریانش نیروهای ما عمدتا در غزه به عمقی فراتر از یک کیلومتر نرفتند قابل مقایسه نیست».

او گفت: «ارتش اسرائیل هنوز راه حل خوبی برای موضوع تونل ها نیافته است؛ شبکه‌ای که در یک دهه گذشته در سطح عظیمی گسترش پیدا کرده است.»

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.