نگاهی به رشد نزولی اقتصاد بزرگترین اقتصاد اروپا

بوندس‌بانک آلمان در چشم‌انداز کنونی خود اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده آلمان در سال ۲۰۲۶ به ۲.۲ درصد کاهش می‌یابد همچنین تولید ناخالص داخلی تعدیل‌شده واقعی نیز در سال ۲۰۲۳ نزول خواهد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از اکونومی، بوندس‌بانک (بانک فدرال آلمان) در آخرین چشم‌انداز خود پیش‌بینی کرد که اقتصاد آلمان احتمالا

کد خبر : 2779
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۵
نگاهی به رشد نزولی اقتصاد بزرگترین اقتصاد اروپا



بوندس‌بانک آلمان در چشم‌انداز کنونی خود اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده آلمان در سال ۲۰۲۶ به ۲.۲ درصد کاهش می‌یابد همچنین تولید ناخالص داخلی تعدیل‌شده واقعی نیز در سال ۲۰۲۳ نزول خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومی، بوندس‌بانک (بانک فدرال آلمان) در آخرین چشم‌انداز خود پیش‌بینی کرد که اقتصاد آلمان احتمالا برای کل سال ۲۰۲۳ به میزان ۰.۱ درصد کاهش خواهد یافت.

بانک آلمانی در پیش‌بینی ماه دسامبر خود، انتظار دارد تولید ناخالص داخلی تعدیل‌شده واقعی (GDP) برای سال جاری کاهش یابد، در حالی که قرار است در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۴ درصد، در سال ۲۰۲۵ به میزان ۱.۲ درصد و در سال ۲۰۲۶ به میزان ۱.۳ درصد صعود کند.

پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی تعدیل نشده واقعی برای سال ۲۰۲۳ به میزان ۰.۳ درصد کاهش یابد.

«یواخیم ناگل» رئیس بوندس‌بانک خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۲۰۲۴، اقتصاد آلمان احتمالا به مسیر توسعه بازمی‌گردد و به تدریج سرعت خود را افزایش می‌دهد.

با توجه به مسیر تورم، شاخص هماهنگ پیش‌بینی قیمت مصرف‌کننده کاهش شدید میانگین سالانه ۶.۱ درصدی را در سال ۲۰۲۳ نشان داد و به ۲.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ به ۲.۵ درصد در سال ۲۰۲۵ و ۲.۲ درصد در سال ۲۰۲۶ کاهش می‌یابد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.