افزایش بیش از دو برابری سهمیه شکر کلان شهر اهواز

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سهمیه شکر کلانشهر اهواز از یک هزار و ۲۰۰ تن به حدود ۳ هزار تن رسیده است تا شکر مورد نیاز در اهواز تامین شود و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید. محمد راضی جلالی در نشست کارگروه تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۲۲ آذرماه در

کد خبر : 2787
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
افزایش بیش از دو برابری سهمیه شکر کلان شهر اهواز



ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سهمیه شکر کلانشهر اهواز از یک هزار و ۲۰۰ تن به حدود ۳ هزار تن رسیده است تا شکر مورد نیاز در اهواز تامین شود و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

محمد راضی جلالی در نشست کارگروه تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۲۲ آذرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اقلام ضروری و مورد نیاز مردم به ویژه شکر مدت‌ها است در استان مردم را اذیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای حل این مشکلات در استان همه دستگاه‌ها پیگیر هستند اما در برخی از حوزه‌ها و موارد و شهرستان‌ها شاهد ناهماهنگی‌هایی هستیم که با توجه به شرایط استان خوزستان زیبنده نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: خوزستان یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور است و زیبنده استان نیست که با ناهماهنگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد شاهد مشکلاتی در حوزه تامین باشیم.

راضی جلالی با بیان اینکه جلساتی در بحث شکر، مرغ و گوشت برگزار شده است تا بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم، گفت: اشکالاتی در بحث توزیع حواله‌های شکر وجود دارد که باید نسبت به حل این موارد از سوی جهاد کشاورزی اقدام شود و با صدور حواله‌های کمتر از ۱۰ تن و متناسب با نیاز، حواله در اختیار متقاضی قرار داده شود تا در بحث شکر کمبود نداشته باشیم.

وی با اشاره به مصوباتی برای حل مسایل شکر در اهواز عنوان کرد: سهمیه شکر کلانشهر اهواز از یک هزار و ۲۰۰ تن به حدود ۳ هزار تن رسیده است تا شکر مورد نیاز در اهواز تامین شود و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

راضی جلالی با بیان اینکه مدیریت توزیع شکر به شکل فله باید در استان انجام شود، افزود: اگر بسته‌بندی را فراموش کنیم اشتغال و بازار شکر بسته‌بندی را از دست خواهیم داد اما نباید همه شکر به سمت بسته‌بندی برود و باید شکر به صورت فله نیز عرضه شود و به هر دو شکل شکر در استان توزیع شود.

وی گفت: آخرین حلقه زنجیره نظارت بر بازار، تعزیرات است و ابتدا باید سازمان‌های متولی نظارت داشته باشند و در انتهای کار تعزیرات وارد ‌عمل شود و با متخلف برخورد ‌کند.

راضی جلالی با انتقاد از بالا بودن قیمت مرغ در استان افزود: اختلاف قیمت مرغ در خوزستان با دیگر استان‌ها و میانگین کشور حدود ۸ هزار تومان در هر کیلوگرم است و این عدد اختلاف زیادی است که باید تلاش شود قیمت مرغ در استان کاهش یابد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل اینکه در استان در بحث مرغ کمبود نداریم این است که قیمت بالا است و توان مردم پایین آمده است. باید تلاش کرده و به شکلی اقدام کنیم که وقتی قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند با برنامه کوتاه مدت نسبت به کاهش قیمت اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: قیمت گوشت قرمز در بازار سرسام آور است و هر کیلوگرم ۵۴۰ هزار تومان و بسیار بالا است و هر کسی توان خرید گوشت قرمز را ندارد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.