نوروزی: منافقین در دادگاه به اشد مجازات محکوم شوند

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: خوشحال هستیم که دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین در حال برگزاری است و معتقدم که باید برای کسانی که چنین جنایاتی را مرتکب شده‌اند، اشد مجازات در نظر گرفته شود. حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز جلسات دادگاه رسیدگی به جنایات

کد خبر : 2825
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۱۵
نوروزی: منافقین در دادگاه به اشد مجازات محکوم شوند



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: خوشحال هستیم که دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین در حال برگزاری است و معتقدم که باید برای کسانی که چنین جنایاتی را مرتکب شده‌اند، اشد مجازات در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز جلسات دادگاه رسیدگی به جنایات اعضا و سرکرده گروهک منافقین در تهران تاکید کرد: منافقین کسانی هستند که در ترور و به شهادت رسیدن ۱۷ هزار نفر از مردم مظلوم ایران نقش داشته‌اند؛ اعضای این گروهک تروریستی همچنین در دوران دفاع مقدس با صدام حسین همکاری کردند و جنایات بسیاری را علیه مردم ایران انجام دادند که امروز باید درباره اقدامات خود در دادگاه پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه دادگاه ایران موظف است که به شکایت شاکیان پرونده منافقین رسیدگی و رأیی عادلانه صادر کند، گفت: این دادگاه به دلیل شکایت بسیاری از اولیای دم قربانیان فعالیت‌های سازمان منافقین و همچنین وابستگان آنها برگزار شده است؛ اعضای این سازمان هم نسل کشی کردند و هم به جنایاتی علیه انسانیت دست زدند که عقیم سازی ده‌ها هزار نفر از اعضای این گروهک از جمله آنهاست.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

جلسه اول دادگاه علنی منافقین برگزار شد

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه «به عنوان یک قاضی معتقدم که این دادگاه خیلی دیر تشکیل شده است»، عنوان کرد: خدا را شاکریم که در زمانی که آقای اژه‌ای به عنوان برادر ۲ شهید ریاست قوه را بر عهده دارند، دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین برگزار شد؛ به هر حال ما خوشحال هستیم که این کار در حال انجام است و من معتقدم که باید برای کسانی که چنین جنایاتی را مرتکب شده‌اند، اشد مجازات در نظر گرفته و از پلیس اینترپل درخواست شود تا متهمان این دادگاه را به ایران بازگرداند و جلسات محاکمه آنها به صورت علنی برگزار شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه از اقدامات جنایتکارانه منافقین متنفریم و خیلی خوشحالیم که آنها در حال دادگاهی شدن هستند، اظهار کرد: همه مردم جهان از نسل کشی و جنایت علیه بشریت متنفر هستند و امروز مشاهده می‌کنیم که در نقاط مختلف دنیا مردم در مخالفت با رژیم صهیونیستی و اعتراض به اقدامات جنایتکارانه این رژیم در نسل کشی مردم غزه تظاهرات و راه‌پیمایی‌هایی برگزار می‌کنند؛ همین مردم دنیا و هچنین اولیای دم قربانیان سازمان منافقین و مردم ایران امروز انزجار خود را نسبت به جنایات گروهک منافقین بیان می‎‌کنند و منتظر رای صادره از سوی دادگاه برای اعضا و سرکرده سازمان منافقین هستند.

به گزارش ایسنا، مردادماه سال جاری دادگاه کیفری یک استان تهران با انتشار یک آگهی عمومی که در روزنامه‌های کثیر الانتشار منتشر شده، از اعضای متواری سازمان مجاهدین خلق معروف به منافقین خواست وکیل قانونی خود را به این دادگاه معرفی کنند تا در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ای که برای آن‌ها تشکیل گردیده از این افراد دفاع نمایند. این دادگاه سرانجام روز سه‌شنبه ۲۱ آذر در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی برگزار شد. حجت الاسلام دهقانی قضاوت دادگاه را بر عهده دارد. جلسه بعدی این دادگاه روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.