درخواست جدایی حق ویزیت از حق فنی/ بیشترین قصور پزشکی در بخش «زیبایی»

ایسنا/همدان معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پزشکان خواستار جدا شدن حق ویزیت خود از حق فنی هستند چرا که استهلاک تجهیزات و هزینه اجاره مکان مطب بسیار بالاست و با تعیین حق ویزیت قابل پاسخگویی نیست و عدم رضایت بیمار و پزشک را به دنبال دارد. دکتر اکبر رنجبرزاده در

کد خبر : 2943
تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
درخواست جدایی حق ویزیت از حق فنی/ بیشترین قصور پزشکی در بخش «زیبایی»



ایسنا/همدان معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پزشکان خواستار جدا شدن حق ویزیت خود از حق فنی هستند چرا که استهلاک تجهیزات و هزینه اجاره مکان مطب بسیار بالاست و با تعیین حق ویزیت قابل پاسخگویی نیست و عدم رضایت بیمار و پزشک را به دنبال دارد.

دکتر اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پزشکان می‌پذیرند که رابطه مالی با بیمار نداشته باشند و بیمه‌ها حقوق آنها را پرداخت کنند چرا که فشار مالی بر مردم خسارت‌بار و ناامیدکننده است و هیچ مسئولی نمی‌تواند بپذیرد بیمار به علت مشکلات مالی روند درمانش را دنبال نکند و از این خسارت‌بارتر برای کشور وجود ندارد و وجدان بیدار پزشکان هم نمی‌پذیرد که بیماری به علت فقر روند درمانش را رها کند.

وی افزود: در کشور فاصله طبقاتی زیاد است به طوری که در کشورهایی که گپ درآمدزایی خیلی متفاوت و ساماندهی بسیاری از شغل‌ها از جمله در زمینه درمان و بهداشت سخت است، باید رابطه پولی بین پزشک و بیمار قطع شود.

رنجبرزاده با بیان اینکه هنر مسئولان ارشد کشور این است که رابطه پولی بین بیمار و پزشک به طور کامل قطع کنند، تأکید کرد: دولت‌ها باید به اشکال مختلف بیمه‌ها را تقویت کنند و مسیر ارتقاء منابع درآمدی بیمه‌ها را بالا ببرند تا قدرتمند و توانا شوند و این بیمه‌ها باشند که صورتحساب پزشکان را تسویه کنند چرا که بیمار برایش شرایط مهیا نیست که در برابر برخی تخلفات اعتراض کند.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها می‌توانند شفافیت ایجاد کنند و حقوق واقعی پزشکان را بپردازند به‌گونه‌ای که پزشک به حق واقعیش می‌رسد و بیمار هم می‌تواند در رابطه با چگونگی درمان و شرایط اعتراض کند، توضیح داد: دولت باید تلاش کند که منابع درآمدی بیمه‌ها قدرتمند شوند و در محاسبات حق‌ویزیت برای پزشکان اجاره‌مطب، حقوق منشی و استهلاک تجهیزات از حق طبابت جدا شود و در حال حاضر پزشکان به دنبال حقوق واقعی خود هستند.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری هزینه‌های درمان نباید باعث درد و رنج بیشتر بیمار شود و ایشان به نوعی اشاره دارند که این نگرانی باید برای بیمار برطرف شود اما این اتفاق تا امروز پیگیری و اجرای نشده است، خاطرنشان کرد: به نظر شخصی بنده دو یا سه دهک بالا که تمکن مالی دارند، می‌توانند هزینه‌های واقعی درمان را پرداخت کنند و مابقی دهک‌ها به ویژه سه دهک پایین به صورت رایگان یا مبلغ یک دهم را بپردازند.

وی با بیان اینکه اگر حق‌ویزیت دهک‌بندی شود تاحدودی نارضایتی پزشکان و مردم برطرف می‌شود، مطرح کرد: پیشنهاد می‌شود دهک‌های پایین جامعه کارتی همچون کارت یارانه داشته باشند که نشان دهد چه میزان باید حق‌ویزیت بپردازند و دهک‌های بالا هم حق واقعی پزشک را بدون پشتیبانی بیمه‌ها بپردازند.

رنجبرزاده اضافه کرد: هیچ ایرانی آرزو ندارد که بیمار خود را به خارج از کشور بفرستد و این نشان‌دهنده توانمندی پزشکان است و اگر مدیریت نشود این شاخص شکسته می‌شود چرا که اگر حق واقعی پزشکان پرداخت نشود پزشکان دیگر مطالعه نخواهند کرد و این قدرت ما شکسته می‌شود.

وی بیان کرد: نباید احترام و تکریم پزشکان شکسته شود چرا که پزشکان مانند معلمان شخصیت معنوی دارند و با خلاف یک پزشک نباید همه را مانند هم دید به‌گونه‌ای که در پرداخت مالیات خوش‌حساب‌ترین افراد پزشکان هستند و میزان تخلف در میان آنها بسیار ناچیز است، نباید اخبار منفی در این قشر را خیلی برجسته کنیم چرا که این به جامعه و خدمات‌گیرندگان هم آسیب می‌رساند و باعث مهاجرت برخی از پزشکان می‌شود.

رنجبرزاده با بیان اینکه برای افراد متخلف باید شدیدترین برخوردها وجود داشته باشد، گفت: در رابطه با جامعه پزشکی افرادی که برای بیمار زحمت می‌کشند و به دنبال مداوای آن هستند، باید حقوق واقعی معنوی و مادی پرداخت شود و در مورد آن نیم درصد که اقدامات غیرقانونی مانند گرفتن زیرمیزی و … دارند، شدیدترین برخوردها اعمال کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر عظمت پزشکان در حوزه پزشکی شکسته شود به معنای خروج ارز است، اظهارکرد: از این قدرت و قوتی که در حال حاضر در عرصه پزشکی وجود دارد، همگان باید مراقبت و مواظبت کنند و اگر شکسته شود به معنای خروج ارز از کشور، مهاجرت و کمبود پزشک متخصص در حوزه‌های مختلف است.

وی اظهارکرد: چند مدل مهاجرت وجود دارد؛ یکسری از افراد به هر طریقی که بخواهی از مهاجرتشان جلوگیری کنید، راهی برای رفتن پیدا می‌کنند، گروه دوم افرادی هستند که در خانواده‌های مرفه هستند و برای تحصیل بسیار هزینه کرده‌ و رفتن را به ماندن ترجیح می‌دهند. گروهی به میهن و هموطنانشان تعلق‌خاطر دارند اما به علت شکسته شدن احترام و جایگاه پزشک و نرسیدن به حق واقعیشان مهاجرت می‌کنند که برای کشور بسیار مشکل‌آفرین و خطرناک است چرا که این افراد بر خلاف علاقه به خدمت‌رسانی مجبور به مهاجرت می‌شوند.

رنجبرزاده با بیان اینکه همه پزشکان برای دریافت پروانه مطب باید طرف قرارداد با بیمه‌ها باشند، افزود: تمام پزشکان برای دریافت پروانه مطب حداکثر با یک بیمه طرف قرارداد هستند و با توجه به اینکه تصویب شده ظرف یک ماه ۷۰ درصد از هزینه پزشکان توسط بیمه‌ها باید پرداخت شود اما گاهی تا ۱۵ ماه طول می‌کشد و با توجه به وجود تورم در کشور پزشکان علاقه‌ای به بستن قرارداد با بیمه‌های مختلف را ندارند و بیمار صدمه بدقولی‌های بیمه را می‌بیند.

وی یادآور شد: بیشترین قصور پزشکی در سال‌های گذشته در بخش زیبایی بوده که متأسفانه این عمل‌ها غیرضروری است و پزشکان برای کسب درآمد علاقه به مهاجرت بین‌رشته‌ای پیدا کردند و دیگر به دنبال برطرف کردن نیاز جامعه نیستند و می‌خواهند از راه عمل‌های زیبایی که طرفداران زیادی در جامعه دارند، کسب درآمد کنند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.