آمادگی ایران برای فرآورده‌های نفتی و صدور خدمات فنی مهندسی به نیکاراگوئه

وزیر نفت در دیدار با وزیر امور خارجه نیکاراگوئه از آمادگی شرکت‌های توانمند ایرانی برای حضور در طرح‌های پالایشگاهی و تأمین فرآورده‌های نفتی این کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، جواد اوجی عصر امروز در دیدار با دنیس مونکادا با بیان اینکه دولت سیزدهم ضمن تأکید بر افزایش روابط در همه حوزه‌ها با نیکاراگوئه گفت:

کد خبر : 2998
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۰:۳۸
آمادگی ایران برای فرآورده‌های نفتی و صدور خدمات فنی مهندسی به نیکاراگوئه



وزیر نفت در دیدار با وزیر امور خارجه نیکاراگوئه از آمادگی شرکت‌های توانمند ایرانی برای حضور در طرح‌های پالایشگاهی و تأمین فرآورده‌های نفتی این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی عصر امروز در دیدار با دنیس مونکادا با بیان اینکه دولت سیزدهم ضمن تأکید بر افزایش روابط در همه حوزه‌ها با نیکاراگوئه گفت: در سفر اخیر خود به نیکاراگوئه در زمینه تأمین سوخت و فرآورده‌های نفتی و نیز صدور خدمات فنی و مهندسی مذاکرات خوبی با وزیر انرژی این کشور آمریکای مرکزی انجام شد.

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی و احداث پالایشگاه‌های نفتی نیکاراگوئه گفت: این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه تأمین تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به پروژه‌های پالایشی نیکاراگوئه همکاری کنند.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه ایران و نیکاراگوئه از نظر اعتقادی و مبارزه با استکبار جهانی همسو و هم‌نظر هستند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیکاراگوئه تقریبا از نظر زمانی یکی بوده است و امروزه به انقلاب‌های «دوقلو» معروف هستند.

اوجی با اشاره به اینکه روابط ایران و نیکاراگوئه در دولت سیزدهم نسبت به گذشته پیشرفت داشته است، افزود: به نظر می‌رسد برای تسریع در توافق‌های دو کشور تشکیل هیئت‌های فنی و تخصصی ضروری باشد؛ از این رو آماده استقبال از هیئت‌های تخصصی نیکاراگوئه هستیم.

منتظر برگزاری کمیسیون مشترک ایران و نیکاراگوئه هستیم

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه حضور مسئولان صنعت نفت در این کشور برای اجرای توافق‌های گذشته ضروری به نظر می‌رسد، گفت: در بازگشت به نیکاراگوئه از روحیه همکاری و توان بالای متخصصان و کارشناسان ایرانی برای حضور در پروژه‌های پالایشی نیکاراگوئه به رئیس‌جمهوری خود گزارشی ارائه خواهم داد.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های پالایشی برای این کشور بسیار مهم و حیاتی است، اظهار کرد: ما به شدت منتظر برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور برای بهره‌مندی و تسریع در استفاده از توان تخصصان صنعت نفت ایران در پروژه‌های پالایشی خود هستیم.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با یادآوری اینکه این چهارمین سفر وی طی دو سال و نیم اخیر به ایران است، تصریح کرد: وزیر نفت ایران در سفری که به نیکاراگوئه داشتند از نزدیک به‌صورت تخصصی از وضع و نیازهای ما در حوزه پالایش نفت مطلع شدند، امیدواریم در آینده نزدیک دو طرف بتوانند در این حوزه همکاری خوبی داشته باشند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.