دهقان: مذاکره، بهترین راه برای حل اختلاف در میدان گازی آرش است

معاون حقوقی ریاست‌جمهوری گفت: مذاکره، بهترین راه برای حل اختلاف در میدان گازی آرش است اما اگر کویت بخواهد از این میدان بهره‌برداری کند، ما هم بهره برداری خواهیم کرد. محمد دهقان در گفت وگو با ایسنا درباره اقدامات حقوقی برای حل اختلاف‌های ایران و کویت در میدان گازی آرش، اظهار کرد: میدن گازی آرش

کد خبر : 3096
تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۶:۱۰
دهقان: مذاکره، بهترین راه برای حل اختلاف در میدان گازی آرش است


دهقان: مذاکره، بهترین راه برای حل اختلاف در میدان گازی آرش است

معاون حقوقی ریاست‌جمهوری گفت: مذاکره، بهترین راه برای حل اختلاف در میدان گازی آرش است اما اگر کویت بخواهد از این میدان بهره‌برداری کند، ما هم بهره برداری خواهیم کرد.

محمد دهقان در گفت وگو با ایسنا درباره اقدامات حقوقی برای حل اختلاف‌های ایران و کویت در میدان گازی آرش، اظهار کرد: میدن گازی آرش مشترک است و بخشی از این میدان متعلق به ایران است و ما از قبل در آن میدان چاه حفر کرده‌ایم ولی چاه بسته شده است. دولت کویت ادعاهای ناروایی داشته و فکر می کند همه میدان متعلق به اوست که این ادعا بی پایه است. قبل از انقلاب، میدان گازی آرش را ما کشف کرده‌ایم و بعد از انقلاب اسلامی، در این میدان چاه حفر کرده و حقوق مکتسبی داریم ولی چون مرز دریایی ما با کویت روشن نشده است، ادعای کویت این است اول مرز دریایی مشخص کنیم و بعد معلوم کنیم کدام بخش‌های میدان آرش به چه کشوری تعلق دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این اختلاف با مذاکره قابل حل خواهد بود، تصریح کرد: بله، بهترین راه مذاکره است. وزارت خارجه این وظیفه را بر عهده دارد که با مذاکره این مساله را حل کند ولی اگر دولت کویت بخواهد از این میدان بهره‌برداری کند، ما هم بهره برداری را با توجه به چاه‌هایی که حفر کرده یا حفر می کنیم، حتما شروع می کنیم. ولی بهتر این است که بهره برداری مشترک و منافع مشترک داشته باشیم. اگر عربستان هم با ما مرز مشترک داشته باشد، با این کشور هم به برداشت مشترک اعتقاد داریم تا میدان تخریب نشود و بیشترین بهره‌برداری از آن شود. از کویت انتظار نداریم که ادعاهای فراتر از حد خودش داشته باشد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.