صنایع زیرساختی با حفظ تداوم کارکرد، مانع قطع زنجیره خدمت شوند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: صنایع و فعالیت‌های زیرساختی باید برنامه حفظ تداوم کارکردهای‌شان را با جدیت دنبال کنند تا در اثر حوادث سایبری و غیرسایبری، زنجیره ارائه خدمت قطع نشود. به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری طرح پدافند غیرعامل در منطقه عملیاتی شهید رئیسعلی دلواری (منطقه ویژه پارس)،

کد خبر : 3143
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۷:۳۳
صنایع زیرساختی با حفظ تداوم کارکرد، مانع قطع زنجیره خدمت شوند



رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: صنایع و فعالیت‌های زیرساختی باید برنامه حفظ تداوم کارکردهای‌شان را با جدیت دنبال کنند تا در اثر حوادث سایبری و غیرسایبری، زنجیره ارائه خدمت قطع نشود.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری طرح پدافند غیرعامل در منطقه عملیاتی شهید رئیسعلی دلواری (منطقه ویژه پارس)، اظهار کرد: با توجه به تهدیدات ترکیبی، الگوهای دفاعی ما متناسب با نوع تهدیدات باید به‌روزرسانی شوند تا توانایی پاسخگویی داشته باشند. با توجه به نوع تهدیدات اخیر، جنگ به سمت جنگ ترکیبی تغییر جهت یافته است. یکی از مطالبات ما از صنایع و فعالیت‌های زیرساختی این است که، برنامه حفظ تداوم کارکردهای خود را با جدیت دنبال کنند تا در هر شرایطی در اثر حوادث سایبری و غیرسایبری، زنجیره ارائه خدمت قطع نشود.

جلالی یادآور شد: در حادثه اخیر اختلال در سامانه سوخت، مشاهده کردیم که با وجود برخی اشکالات، اقدامات لازم برای رفع اختلال در ارائه سوخت به شهروندان انجام شد که این امر نشان از آمادگی و توجه به برنامه حفظ تداوم کارکرد در این زیرساخت دارد.

وی با اشاره به اهمیت منطقه عملیاتی «شهید رئیسعلی دلواری» به عنوان قطب انرژی کشور و منطقه، افزود: حیاتی تلقی شدن یک منطقه، الزاماتی را با خود به همراه دارد. از جمله این الزامات برخورداری از یک وحدت فرماندهی است که این الزام در قالب یک فرماندهی واحد که از سوی وزیر نفت و رئیس سازمان پدافند غیرعامل منصوب می‌شود، محقق شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این‌که در حوزه قوانین بالادستی نیز با تصویب و ابلاغ قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، مصوبات کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل برای همه بخش‌های کشوری، لشکری، دولتی و خصوصی لازم‌الاجراست، تصریح کرد: این برای اولین‌بار است که الزامات پدافند غیرعامل از یک پشتوانه قانونی برخوردار است و استنکاف از مصوبات و قوانین آن جرم‌انگاری شده است.

وی ادامه داد: ذیل این کارگروه، نظامات و دستورالعمل‌هایی داریم که باید در حوزه منطقه پارس جنوبی طـرح راهبـردی حفـاظت از زیـرساخت‌های کشـور، نظام عملیاتی پدافند سایبری کشور، نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی و نظام آمادگی و رزمایش دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات مورد توجه قرار گیرد.

جلالی افزود: یکی دیگر از الزاماتی که برای مناطق حیاتی در نظر گرفته شده است، پیش‌بینی تشکیل شورای هماهنگی پدافند غیرعامل است که در سلسله مراتب وزارت نفت قرار دارد و هدایت تخصصی موضوعاتش با سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: حوزه شمول مصوبات شورای هماهنگی پدافند غیرعامل در مناطق حیاتی، همه شرکت‌های کشوری، لشکری، دولتی و خصوصی را که در منطقه مشغول فعالیت هستند، شامل می‌شود.

وی با تشریح وظایف این شورا، ادامه داد: یکی از اهداف این شورا، دستیابی به وحدت فرماندهی است که از اهمیت بسیاری به‌ویژه در هنگام مواجهه با بحران‌ها برخوردار است. ضمن این‌که این شورای وظیفه حفاظت و صیانت از مردم و دارایی‌هایی موجود در پهنه‌های حیاتی را بر عهده دارد. این شورا باید در کنار رصد و احصای تهدیدات و مخاطرات (ذاتی و اکتسابی) اقدامات لازم را برای برطرف کردن آن پیش‌بینی کند و علاوه‌بر مدیریت و کنترل ریسک، برنامه‌ریزی لازم را برای تداوم حفظ کارکرد زیرساخت‌های موجود پهنه‌ها، انجام دهد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.