نماینده اصفهان: آلودگی هوای اصفهان باید ریشه‌ای حل شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آلودگی هوا در اصفهان صنعتی است و باید ریشه‌ای این مسئله را حل کنیم. به گزارش ایسنا، مهدی طغیانی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز ( سه شنبه) مجلس، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، بیان: تأمین حداقل نیاز مردم در مسافرت، بلیت اتوبوس است.

کد خبر : 3290
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
نماینده اصفهان: آلودگی هوای اصفهان باید ریشه‌ای حل شود



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آلودگی هوا در اصفهان صنعتی است و باید ریشه‌ای این مسئله را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی طغیانی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز ( سه شنبه) مجلس، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، بیان: تأمین حداقل نیاز مردم در مسافرت، بلیت اتوبوس است. امروز مردم گرفتار تهیه بلیت اتوبوس هستند. روزگاری با داد و فریاد به دنبال مسافر بودند اما امروز نیازمند به آشنا و پارتی برای تأمین بلیت اتوبوس هستند. 

وی در ادامه اظهار کرد: تهیه بلیت اتوبوس برای خانواده‌هایی که دانشجو دارند تبدیل به کابوس شده است. ناوگان مسافربری بین شهری به یک سوم رسیده و مردم با مشکلاتی روبرو هستند. بارها با معاون اول رئیس جمهور در این خصوص صحبت کردم اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. آقای مصری درخواست دارم این موضوع را از طریق تماس با رئیس جمهور پیگیری کنید. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وضعیت نامناسب مدیریت راه‌آهن باید مورد توجه قرار گیرد. حدود 20 هزار واگن به دلیل واهی متوقف هستند. اجازه صدور بارنامه به آنها نمی‌دهند. آیا این مشوق سرمایه‌گذاری است؟ اینگونه می‌خواهید راه آهن را در بخش اقتصادی فعال کنید؟ آیا کسی بر عملکرد رئیس راه آهن نظارت می‌کند؟ پدر بخش خصوصی درآمده است. بارها از همین تریبون مسئله تحقیق و تفحص از راه آهن را پیگیری کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. 

وی در ادامه در تذکری دیگر با اشاره به  آلودگی مکرر هوای اصفهان، بیان کرد: آلودگی هوای اصفهان چند سالی است که تبدیل به قاتل جدید مردم شده است و سالیانه چندین هزار قربانی می‌گیرد. باید سررشته آلودگی هوا از بین برود. آلودگی در اصفهان صنعتی است، باید ریشه‌ای این مسئله حل و متخلفان را شناسایی کنیم. استفاده از فناوری نوین می‌تواند حلال مشکل آلودگی هوا باشد. با رصد ماهواره‌ای می‌توان واحدهای متخلف را شناسایی کرد. 

طغیانی در پایان بیان کرد:  از وزیر نیرو و وزیر کشور درخواست دارم به مسئله زاینده‌رود که مسئله مرگ و زندگی است ورود کنند. فرونشست در اصفهان تبدیل به یک معضل بزرگ شده است. 

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.