مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و نیز ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه بر ضرورت توجه به اجرای برخی اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: دولت با جدیت به

کد خبر : 3295
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است



جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و نیز ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه بر ضرورت توجه به اجرای برخی اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: دولت با جدیت به دنبال حل مسائل و مشکلات پیش روی توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرهای کشور است تا از این طریق گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم اجرای برنامه ها و اقدامات موثر در جهت کاهش آلودگی هوا، تصریح کرد: آلودگی هوا با آسیب های جدی برای سلامت جامعه همراه است از این رو باید ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای برنامه های کوتاه مدت و زودبازده، برنامه های بلند مدت در این خصوص را نیز به صورت زمانبندی شده اجرایی، با تقسیم کار مشخص و با اهتمام ویژه دنبال کنیم.

وی سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد برنامه های اصلاحی دستگاه های اجرایی در راستای کاهش آلودگی هوا را احصاء و به آنها ابلاغ کند تا با زمانبندی مشخص در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد. 

در این جلسه که وزرای کشور، نفت، جهاد کشاورزی،‌ راه و شهرسازی،‌ نیرو، صنعت، معدن و تجارت،‌ استاندار اصفهان و رییس سازمان هواشناسی کشور نیز حضور داشتند، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وضعیت محیط زیست استان اصفهان و مقایسه وضعیت کیفی هوای این استان در آبان و آذر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجام شده و برخی موانع پیش روی مصوبات مرتبط با کاهش آلودگی هوای استان اصفهان پرداخت.

در این نشست همچنین پیشنهاداتی با اثربخشی عمده در جهت کاهش آلودگی هوای اصفهان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز در جهت رفع موانع پیش روی مصوبات کاهش آلودگی هوای اصفهان اتخاذ شد.

در جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور نیز پس از ارائه گزارش رییس سازمان حفاظت محیط زیست از اقدامات صورت گرفته در خصوص دستور رییس جمهور پیرامون دریاچه نمک که در سفر به استان قم انجام شد،‌ طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید. 

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قرار است در سه محور جلوگیری از خشک شدن و ایجاد کانون های گرد و غبار، کاهش بار آلودگی و جلوگیری از تغذیه گرایی تالاب و حفاظت و بهره برداری پایدار، جلوگیری از تخریب غیرقابل جبران و تصرف اراضی تالاب اجرایی شود.

در این نشست همچنین گزارشی از شیوه نامه تعیین حریم اکولوژیک (بوم شناختی) تالاب ها ارائه شد و پس از بحث و بررسی، کلیات این شیوه نامه به تصویب رسید و مقرر شد اعضای ستاد ظرف یک هفته نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.