آهنگ رشد اعتیاد متوقف شد

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم مردمی‌سازی امور است، تاکید کرد: تمامی برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر باید مبتنی بر رویکرد مردمی باشد. به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: ۴۰ هزار کانون یاریگر زندگی با

کد خبر : 3315
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
آهنگ رشد اعتیاد متوقف شد



قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم مردمی‌سازی امور است، تاکید کرد: تمامی برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر باید مبتنی بر رویکرد مردمی باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: ۴۰ هزار کانون یاریگر زندگی با مشارکت فعال دانش‌آموزان در کشور فعالیت دارند و اقدامات فرهنگی مبتنی بر پیشگیری از اعتیاد را اجرا می‌کنند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۲۶ استان کشور راه‌اندازی شده و بیش از ۲ هزار خیر پای کار آمده‌اند که با همراهی این افراد، سه هزار شغل ثابت در کشور با هدف جلوگیری از بازگشت معتادان بهبودیافته به دام اعتیاد ایجاد شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد افزود: در حوزه مقابله با موادمخدر بالاترین رتبه کشفیات در دنیا را داریم و در حوزه درمان اعتیاد نیز بیش از ۹ هزار مرکز درمانی در کشور فعال است و امروز هیچ معتادی نیست که دسترسی به مراکز درمانی نداشته باشد.

کاظمی با اشاره به اینکه در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است، گفت: میانگین اعتیاد در جامعه جهانی ۲۳ درصد است و ما توانستیم آهنگ رشد اعتیاد را متوقف و کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم مردمی‌سازی امور است، گفت: تمامی برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر نیز، باید مبتنی بر رویکرد مردمی باشد و این مهم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نهادها و موسسات مردم نهاد در حال انجام است.

قائم مقام دبیرکل ستاد اضافه کرد: ۲۸۰۰ سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با موادمخدر همکاری می‌کنند که برای کمک به این بخش، باید مشارکت‌های بیشتری را ایجاد کنیم.

کاظمی در ادامه گسترش فعالیت یاریگران زندگی در روستاها و اجرای آن را مهم برشمرد و گفت: این برنامه در روستاها اجرا شد و برخی استان‌ها توانستند اقدامات قابل توجهی را انجام دهند به همین دلیل دبیران شوراها باید اطلاع‌رسانی و آمارهایی از این که چه میزان از برنامه‌ها در کانون‌ها اجرا شده است ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی و عمق نفوذ برنامه‌ها به شهرستان‌ها یکی از راهبردهای ما است که باید شاهد اجرای این برنامه‌ها در اقصی نقاط باشیم.قائم مقام دبیرکل ستاد ادامه داد: سامانه غوام یکی از سامانه‌های مهم در ستاد مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌آید و به منظور یکپارچه سازی و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح کشور ایجاد شده است.

کاظمی گفت: آموزش و پرورش یکی از راهبردی‌ترین دستگاه‌های اجرایی است که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارد و اقدامات هماهنگی را با این وزارتخانه در دستور کار داریم.

همچنین محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: در دولت سیزدهم با رویکردی منسجم و تهاجمی، اقدامات مؤثری در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام شده است و با حمایت قضایی مجموعه دادگستری استان و فعال‌سازی کمیته‌های مختلف در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی، توفیقات خوبی در حوزه مقابله با مواد مخدر در استان حاصل شده است.

وی به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت با کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به مرزهای طولانی آذربایجان غربی، برای تقویت تجهیزات رصد و اشراف مرزی به حمایت ستاد مبارزه با موادمخدر نیاز داریم.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر ساماندهی وضعیت زندان‌ها و مراکز اسکان معتادین متجاهر در آذربایجان غربی، اظهار کرد: در کنار راه‌اندازی مرکز یک هزار و ۵۰۰ نفری اسکان معتادان متجاهر در استان، برای احداث مراکز ساماندهی و بهبود معتادین در شمال و جنوب آذربایجان غربی نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه، آیین تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی برگزار و از زحمات رامین موحدی دبیر سابق شورا قدردانی و با حکم دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، جعفر ذوالفقاری به‌عنوان دبیر جدید این شورا معرفی شد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.