تنش آبی در ۱۳ روستای مازندران/۱۵ درصد آبهای سطحی استان جمع‌آوری می‌شود

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اعلام اینکه میانگین جمع آوری آب‌های سطحی در استان ۱۵ درصد است و ما در این بخش نسبت به کشور دچار عقب ماندگی هستیم، گفت: در ۱۳ روستای مازندران تنش آبی وجود دارد و باید به سمت مدیریت آب‌های سطحی برویم. بهزاد برارزاده چهارشنبه ۲۰ دی ماه در

کد خبر : 3325
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲:۱۲
تنش آبی در ۱۳ روستای مازندران/۱۵ درصد آبهای سطحی استان جمع‌آوری می‌شود



ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اعلام اینکه میانگین جمع آوری آب‌های سطحی در استان ۱۵ درصد است و ما در این بخش نسبت به کشور دچار عقب ماندگی هستیم، گفت: در ۱۳ روستای مازندران تنش آبی وجود دارد و باید به سمت مدیریت آب‌های سطحی برویم.

بهزاد برارزاده چهارشنبه ۲۰ دی ماه در نخستین رویداد جام رسانه‌ای امید مازندران که با سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد خدمت و امیدآفرینی با همکاری بسیج رسانه و شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری برگزار شد، اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات در مازندران توانستیم با کمک کمیته برنامه‌ریزی، استانداری و سپاه کربلا، شرکتی پیشرو در انجام خدمات رسانی کشور باشیم.

 مدیرعامل ابفای مازندران با بیان اینکه این استان با ۳ میلیون و ۴۰۰هزار نفر جمعیت ۱۵ درصد از آب‌های سطحی و ۸۵ درصد از سفره‌های زیرزمینی استفاده می‌کند، افزود: آب سد شهید رجایی، صالحی مازندرانی و میجران از آب‌های سطحی استان تامین می‌شوند که ۴۲۲ دهانه چشمه و ۷۴۱ حلقه چاه منابع آبی استان محسوب می‌شود.

حرکت به سمت مدیریت آبهای سطحی

برارزاده با تاکید براینکه باید به سمت مدیریت آب‌های سطحی برویم، تصریح کرد: به طوری که میانگین جمع آوری آب‌های سطحی در کشور ۵۳ درصد و در مازندران ۱۵ درصد است و این عقب‌ماندگی بر استان ما حاکم است.

وی با اشاره به شرایط آبخوان‌ها در استان مازندران خاطرنشان کرد: مازندران برای اینکه میزبان خوبی باشد نیازمند ساختارهای مناسبی است با این ساختارها نمی‌تواند برای جمعیت شناور۱۵ تا ۲۰ میلیون نفری که وارد استان می‌شوند خدمات مناسب ارائه دهد.

برارزاده اضافه کرد: از گلوگاه تا رامسر با ۶۶ پکیج خدمات می‌دهیم ما با این حداقل‌ها در حال خدمات‌رسانی هستیم در حالیکه زیر ساخت ما صرفا متناسب با جمعیت استان است.

وی با بیان اینکه مازندران به لحاظ خدماتی که می‌دهد یک کلان شهر ملی است، گفت: ۹۶۷ هزار و ۵۰۰ متر نیاز مخزنی استان است اما در حال حاضر۵۸۳ هزار و ۵۰۰متر مکعب مخزن داریم که با کمبود ۳۸۴هزار متر مکعب مخزن مواجه هستیم.

این مسوول بااعلام اینکه برای جمعیت فعلی، ۱۳۸۹ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم خاطرنشان کرد: در صورتی از تنش آبی عبور می‌کنیم که بتوانیم آب خلیج را در مرکز کشور بیاوریم.

تنش آبی ۱۳ روستای مازندران

برارزاده از تنش آبی ۱۳ روستای مازندران یاد کرد و گفت:  ۱۹ مجتمع آب رسانی و ۲۰۰ روستای مازندران با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سپاه کربلا در شهرهای استان ارائه خدمات شد.

به گفته برارزاده، برای خدمات رسانی به ۱۳۵۰ روستا در مازندران دغدغه وجود دارد، در گام دوم محرومیت زدایی ۶۰۰ روستا خدمات آبرسانی انجام شد.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.