برف، باران و مه‌گرفتگی در جاده‌های ۲۲ استان کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بارش برف و باران و مه‌گرفتگی در جاده‌های ۲۲ استان کشور خبرداد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور درحال حاضر شاهد بارش برف و

کد خبر : 3350
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲:۴۸
برف، باران و مه‌گرفتگی در جاده‌های ۲۲ استان کشور



رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بارش برف و باران و مه‌گرفتگی در جاده‌های ۲۲ استان کشور خبرداد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور درحال حاضر شاهد بارش برف و باران و مه گرفتگی در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، تهران، زنجان،   قزوین، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، سمنان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و کردستان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از محورهای استان‌های قم، گلستان، خوزستان و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در همین راستا از رانندگان خواست که حتما برای تردد از محورهای برف‌گیر زنجیرچرخ داشته باشند. همچنین در جاده‌های برفی و باران دقت کافی به مسیر مقابل داشته باشند و ضمن رانندگی با سرعت مطمئنه، فاصله طولی مناسب را نیز رعایت کنند. قبل از حرکت باید از پر بودن باک خودرو نیز اطمینان حاصل شود.

شیرانی بر ضرورت سالم بودن سیستم‌های گرمایشی خودرو و همچنین برف‌پاک‌کن‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به آغاز طرح زمستانه پلیس راهور در جاده‌های سراسر کشور، ماموران پلیس راه در آماده‌باش قرار دارند. پرهیز از سفرهای غیرضروری در شرایط برفی و بارانی جاده‌ها توصیه دیگر پلیس به رانندگان و مسافران است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از محورهای مواصلاتی اصلی در کشور به دلیل بارش‌ها مسدود نیست، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز گفت: تردد در تمامی جاده‌ها به شکل روان درحال انجام است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در پایان با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر با این دو شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.